جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

آزادی ارژنگ زرگوش به صورت موقت

0
688

جکلا.PNGیک شهروند کرمانشاهی که در پی انتار کلیپی از سخنانش در انتقاد از وضعیت کمک رسانی به زلزله زدگان بازداشت شده بود با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، آقای «ارژنگ زرگوش» شهروند کرمانشاهی که با اتهاماتی چون «تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شده بود، بعد از طی مراحل بازجویی به صورت موقت از سوی اداره‌ی اطلاعات آزاد شد. ادار‌ه‌ی اطلاعات مدعی شده است که « وی با تحریک و جریحه‌دارکردن احساسات مردم باعث شکستن شیشه‌های ساختمان هلال احمر و یک دبیرستان و فرمانداری شده است» اما او این ادعاها را تکذیب کرده و اظهار داشته است که تخریب شیشه‌های ساختمان هلال احمر و فرمانداری، مربوط به روز اول و دوم زلزله‌ی کرمانشاه بوده است.

این روزنامه‌نگار که چندی پیش با ارائه‌ی یک ویدیو از وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه و عدم رسیدگی مسئولین سخن گفته بود، روز ۲ آذر ۱۳۹۶ در روستای گاومیش‌چران از توابع شهرستان گیلانغرب ازسوی مأمورین اداره‌ی اطلاعات دستگیر شده بود.

آقای زرگوش در ویدیوی مذکور در مورد زلزله‌ی سرپل ‌ذهاب گفته بود:‌ «مسئولین، هیچ خدمتی به مردم نمیکنند و آنها خائن به مملکت هستند و مردم خواهان سرنگونی آنها میباشند.»

ارژنگ زرگوش متولد ۱۳۵۱ پیشتر نیز چندین بار بازداشت و حبس در کرمانشاه و شیراز را به اتهام «هواداری از گروههای سیاسی مخالف» تجربه کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading