پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

آزادی دو تن از شهروندان اهل بوکان و اشنویه با قرا وثیقه همزمان با صدور حکم حبس برای یک شهروند دیگر

0
632

دو شهروند اهل بوکان و اشنویه که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند با تودیع قرار آزاد شدند. همزمان مجید تیباش شهروند اهل ارومیه توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب این شهر به اتهام مرتبط با فعالیت در احزاب کرد مخالف نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران, دو شهروند اهل بوکان و اشنویه پس از اتمام بازجویی ها به صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات آزاد شدند. بر اساس این گزارش، “عثمان سیلکه” ازاهالی شهرستان اشنویه، با تودیع قرار و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی روز چهارشنبه، ۲۶ دی ماه ۹۷ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” از سوی ماموران اداره اطلاعات این شهر  بازداشت شده بود. همچنین “آکام قادری” ۳۱ ساله فرزند رستم و اهل شهرستان بوکان با تودیع قرار وثیقه ۱۳۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اطلاعات ارومیه آزاد شده است. وی روز دوشنبه ۱ بهمن ماه در بخش سیمینه از توابع بوکان به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” پس از ضرب و شتم توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و روز شنبه ۲۷ بهمن ماه جهت تکمیل بازجویی ها از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان بوکان به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه منتقل شده بود. گفته می شود  آکام قادری تا هنگام درخواست وثیقه امکان ملاقات با خانواده و همچنین دسترسی به وکیل نداشته است.

از سوی دیگر گزارش شده است “مجید تیباش” از اهالی روستان دیزج مرگور از توابع ارومیه توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی نجفی با اتهامات “مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام” به پنج سال حبس محکوم شده است. گفته می شود وی در ارتباط با این حکم درخواست تجدید نظر کرده است.

وی در تاریخ ۵ دی‌ماه ۹۷ به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شد و در تاریخ ۲۷ دیماه با اتمام بازجویی ها موقتا آزاد شده بود.

لازم به ذکر است که مجید تیباش در  سال ٩١ هم به علت فعالیت‌های سیاسی از دانشگاه علمی – کاربردی ارومیه اخراج شده بود و در سال‌های اخیر به دفعات بازداشت بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading