پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

آزادی دو تن از علمای اهل سنت در استان هرمزگان با تودیع قرار

0
522

دو تن از علمای اهل سنت بلوچ به نام‌های مولوی ایوب احمدی و مولوی هاشم جعفرزاده که در تاریخ ۲۵ مهرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سیریک بازداشت شده بودند، روز گذشته با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۷، دو تن از علمای اهل سنت بلوچ که در مهرماه سال جاری بازداشت شده بودند، با تودیع قرار آزاد شدند. هویت این دو روحانی “مولوی ایوب احمدی و مولوی هاشم جعفرزاده” توسط  حقوق بشر در ایران احراز شده است.
لازم به ذکر است این دو روحانی اهل سنت پیشتر در تاریخ ۲۵ مهرماه، به همراه یک روحانی دیگر به نام مولوی احمد قلندرزی توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سیریک بازداشت شده بودند. این افراد از مدرسین حوزه علمیه اهل سنت قلمویی هستند و در زمان بازداشت در محل کار خود حضور داشتند. پیشتر یک منبع مطلع  در گفتگوئی با گزارشگر حقوق بشر در ایران در این خصوص گفته بود: “ماموران امنیتی بعد از بازداشت این سه روحانی اهل سنت به منزل آنها رفته و تعدادی از وسایل شخصی آنها را ضبط کردند”.

از اتهامات مطروحه علیه آنها کماکان اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود که روز قبل بازداشت این افراد، گروه “جیش العدل” ۱۴ نفر از نیروهای اطلاعات سپاه و مرزبانی را ربوده و با خود برد و گمان می‌رود بازداشت این افراد در واکنش به واقعه روز ۲۴ مهرماه ۹۷، صورت گرفته باشد.

سیریک یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر مرکز شهرستان سیریک است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading