شنبه , ۰۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شنبه, آوریل 20

آزادی دو شهروند در ماکو و پیرانشهر با تودیع قرار وثیقه

0
629

دو شهروند اهل ماکو و پیرانشهر که پیشتر از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده بودند، بعد از پایان مراحل بازجویی با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، دو شهروند اهل ماکو و ارومیه با تودیع وثیقه‌های ۵۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شدند. هویت این شهروندان “طاهر صوفی” ۳۶ ساله از اهالی روستای گرگول سفلی از توابع پیرانشهر و “میلاد قزلباش” ۳۳ ساله فرزند نظام‌الدین اهل ماکو احراز شده است.
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “آقای صوفی به همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام متهم شده است و پس از اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت با تودیع وثیقە‌ی ۵٠٠ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده است”. طاهر صوفی روز پنجشنبە ١ آذرماه ٩٧ از سوی نیروهای امنیتی در دهستان لاهیجان شرقی از توابع پیرانشهر بازداشت شده بود. همزمان از ماکو گزارش شده که روز یکشنبه ۲ دی‌ماه ۹۷، “میلاد قزلباش” ۳۳ ساله فرزند نظام‌الدین پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده است.
میلاد قزلباش روز شنبه ۵ آبان‌ماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در ماکو به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت شده بود.

او در سال ۱۳۸۸ هم به علت فعالیت‌های دانشجویی، مدت یک ماه را در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برده و‌ با اتمام بازجویی‌ها به صورت موقت آزاد شده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading