جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

آزادی سعید اقبالی با تودیع وثیقه

0
822

saeed-eghbali-300x191.jpgسعید اقبالی، فعال مدنی که در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۹۶ به همراه ۶ فعال مدنی دیگر به نام‌های ”محمود معصومی، نادر افشاری، سعید سیفی جهان، داریوش زند، شیما بابایی و بهنام موسیوند” بازداشت شده بود، ساعاتی پیش با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، در بهمن‌ماه سال گذشته دست‌کم ۷ تن از فعالین مدنی طی یک عملیات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، سعید سیفی جهان، شیما بابایی، همسر وی داریوش زند، محمود معصومی، نادر افشاری و بهنام موسیوند، پیش از این با تودیع وثیقه آزاد شدند؛ سعید اقبالی نیز پس از گذشت بیش از دو ماه، ساعاتی پیش با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. از میان بازداشت‌شدگان سعید سیفی جهان در تاریخ ۸ اسفندماه، شیما بابایی در تاریخ ۱۲ اسفندماه، همسر وی داریوش زند نیز در تاریخ ۱۳ اسفندماه ، محمود معصومی در تاریخ ۱۴ اسفندماه، نادر افشاری در تاریخ ۲۷ اسفندماه و بهنام موسیوند دیگر فعال مدنی بازداشت شده نیز در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.
حقوق بشر در ایران ، پیشتر گزارش کرده بود، برای آقای اقبالی نیز مانند دیگران قرار وثیقه معادلsaeed-eghbali-mahmood-masoumi-shima-babaie-saeed-seyfi-behnam-mousivand-300x200.jpg

یکصد میلیون تومان تعیین شده است اما به دلیل عجز از تودیع وثیقه کماکان در زندان مانده است.

خانواده آقای اقبالی با مراجعه به دادگاه برای قانع کردن دادستان به پذیرش کفالت کارمند به جای قرار وثیقه تلاش کردند اما این درخواست مورد موافقت بازپرس پرونده قرار نگرفت.

آقای اقبالی با پایان یافتن دوره بازجویی و تعیین قرار وثیقه، از مدتی پیش در اتاقهای چندنفره بند ۲۰۹ به سر می برد. این بازداشت شده پس از مدتی به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.

از دلایل و جزییات بازداشت هماهنگ این فعالان مدنی کماکان اطلاعی در دست نیست، با این حال می‌توان در نظر گرفت نیروهای امنیتی یک عملیات هماهنگ و سراسری که زنجیره‌ای از فعالان مدنی در اقصی‌نقاط کشور در بر می‌گیرد را رهبری کردند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading