پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

آزادی ناهید گرجی از زندان وکیل‌آباد مشهد

0
1109

ناهید-گرجی-765x510.jpgناهید گرجی، فعال فیس بوکی محکوم به سه سال حبس، روز گذشته به‌صورت مشروط از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شد. به گزارش حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۲۱ دی‌ماه، ناهید گرجی که پیش‌تر به سه سال حبس محکوم شده بود، پس از تحمل مجموعاً ۲۲ ماه حبس از زندان وکیل‌آباد مشهد به‌صورت مشروط آزاد شد. ناهید گرجی در ۲۰ مهرماه سال ۱۳۹۳، با مراجعه مأمورین امنیتی به خانه‌اش در مشهد بازداشت شد، مأمورین پس از بازرسی منزل و ضبط وسایلی مانند کامپیوتر و تلفن همراه او را به انفرادی‌های وزارت اطلاعات منتقل کردند. او حدود ۶ ماه در سلو‌ل انفرادی وزارت اطلاعات و زندان وکیل‌آباد مشهد نگهداری و در ۲۳ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳ به دلیل شدت‌گرفتن بیماری افسردگی و وضعیت روحی نامناسب با سپردن وثیقه آزاد شد. وی پس از آزادی به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از بازداشت و انفرادی طولانی‌مدت در بیمارستانی در مشهد بستری شد. پس از این، شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد ناهید گرجی را به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد؛ این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال حبس تعزیری کاهش یافت و ناهید گرجی در نوزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ برای اجرای حکم راهی زندان وکیل‌آباد مشهد شد.

نزدیکان خانم ناهید گرجی تنها فعالیت وی را در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، وایبر و واتس‌آپ عنوان می‌کنند و همین موضوع را علت بازداشت ایشان می‌دانند.

گفتنی‌است، در آذرماه سال ۱۳۹۴، هشت تن از نمایندگان پارلمان اروپا با انتشار یک نامه مشترک به فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، نگرانی خود را بابت سلامت جسمی و امنیت جانی خانم گرجی ابراز داشتند و از وی خواستند تا از مقامات ایرانی درخواست آزادی فوری این فعال مدنی را نماید.

ناهید گرجی در سال ۱۳۶۰ و در سن ۱۶ سالگی نیز بازداشت شده و حدود چهار سال زندانی بوده است.

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading