چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

اجرای حکم تبعید چهار تن از دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ

0
686

چهار تن از دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ با پایان دوران حبس برای اجرای حکم تبعید به شهرهای محل تبعید خود منتقل شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مجذوبان نور، چهار درویش زندانی با پایان دوره‌ی محکومیت زندان، برای اجرای حکم تبعید به شهرهای محل تبعیدشان منتقل شدند. این شهروندان در زمستان سال گذشته در جریان وقایع موسوم به گلستان هفتم بازداشت و به حبس، شلاق و تبعید محکوم شده بودند. مهدی مردانی، ابوالفضل صحرایی، مجتبی شکری و مهرداد رضائی چهار درویشی هستند که روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه به ترتیب به شهرهای سیب سوران، سربیشه، سرباز و تایباد تبعید شده‌اند. این شهروندان بنا بر حکم دادگاه، دوره‌ی تبعید خود را باید به مدت ۲ سال در شهرهای یاد شده سپری کنند. حکم قضایی تبعید درویشان زندانی بازداشت شده در حادثه‌ی گلستان هفتم بر اساس ماده ۲۳ قانون مجازات صادر شده است. دراویش گنابادی به خصوص در یکسال اخیر فشار کم سابقه‌ای را از سوی دستگاه حاکمه تجربه می‌کنند. این فشارها به خصوص پس از واقعه “گلستان هفتم” شکل بیرونی و مشخص تری به خود گرفت. گلستان هفتم به مجموعه وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد،

حضوری که با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأموران امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجی از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

سرکوب پیروان سایر ادیان در ایران و بعد از انقلاب ۱۳۵۷ به صورتت سیستماتیک در ایران رو به افزایش بوده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading