جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

احضار چهار تن از اعضای پایگاه خبری سنی آنلاین به دادگاه انقلاب زاهدان

0
674

روز پنجشنبه ۴ تن از کارمندان یک تارنمای خبری که اخبار اهل سنت ایران را پوشش می دهد طی ابلاغیه های جداگانه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان احضار شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از سنی آنلاین، روز پنج‌شنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۷، دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان در ابلاغیه‌های جداگانه از ۴ تن از کارمندان پایگاه اطلاع‌رسانی “سنی‌آنلاین” خواسته است تا در شعبه ۱۳ دادیاری این دادسرا حاضر شوند.

بر اساس متن ابلاغیه‌ها، این افراد موظف هستند حداکثر تا ۵ روز بعد از دریافت ابلاغیه در شعبه مذکور حاضر شوند.

سنی آنلاین در گزارش خود به هویت احضار شدگان و مسئولیت های آنان اشاره ای نکرده است با این حال تاکید کرده است که این افراد مدتی قبل نیز توسط اطلاعات سپاه احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

“سنی آنلاین” از سایت‌های باسابقه و فعال اهل سنت در ایران است که بیش از ۱۰ سال است بدون طی مراحل قانونی لازم فیلتر شده است.

این تارنمای خبری یکی از وظایف خبری خود را “تشریح و تبیین معتقدات و مسایل فقهی و مذهبی اهل‌سنت والجماعت، با رعایت و احترام به عقاید و مقدسات سایر مذاهب” عنوان کرده است.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اهل سنت به عنوان یک مذهب به رسمیت شناخته شده ولی به دلیل اینکه حکومت مذهبی ایران به تشیع گرایش دارد، بسیاری از حقوق اهل سنت در ایران بصورت سیستماتیک نقض می‌شود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading