جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

اعتصاب غذای زنان درویش زندانی

2
861

زن.jpgزنان درویش محبوس در زندان قرچک که در روز چهارشنبه مورخ ۲۶ خرداد ماه توسط گارد زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته اند به دلیل نقض گسترده حقوق خود دست به اعتصاب غذا زده اند .

به گزارش حقوق بشر در ایران , زنان درویش زندانی در پی تهاجم روز چهارشنبه‌ گارد زندان قرچک و خشونت سازمان‌یافته، دست به اعتصاب غذا زدند. گارد  امنیتی زندان قرچک که پیش‌تر، زندانیان جرائم عمومی را علیه زنان درویش زندانی شورانده بود، روز چهارشنبه در اقدامی غافلگیرانه و به بهانه‌ی آرام کردن جو زندان، آنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان انتقال و با باتوم و شوکر مورد ضرب و شتم قرار داده است. خانواده‌های این زندانیان از ظهر روز پنجشنبه با تحصن در مقابل زندان قرچک خواستار ملاقات با زنان زندانی هستند. به گفته خانواده‌های زنان درویش حال برخی از این زنان را وخیم گزارش کرده‌اند. زنان درویش زندانی پیش‌تر در هنگام دستگیری نیز به‌شدت شکنجه شده بودند اما به وضعیت جسمی آنان رسیدگی نشده است و از کمترین امکانات درمانی نیز محرومند. همسران و اعضای خانواده‌‌ی این زنان زندانی عموماً در زندان بزرگ تهران محبوس هستند و مأموران با قطع تلفن‌های زندان مانع از اطلاع‌یافتن زندانیان مرد از وضعیت همسران و خواهران خود شده‌اند.

درگیری‌های بهمن و اسفند سال ۹۶ دراویش در گلستان هفتم پاسداران با نیروهای امنیتی که به دلیل بازداشت یکی از بزرگان دراویش طریقت نعمت الهی گنابادی بنام نعمت الله ریاحی در حرکتی اعتراضی اقدام به تجمع اعتراضی در مقابل کلانتری ۱۰۲ که در خیابان پاسداران تهران واقع شده است کردند که با توجه به خواست آنها که آزادی بدون قید و شرط نعمت الله ریاحی که صبح روز یکشنبه مورخ ۲۹ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود و به کلانتری ۱۰۶ نامجو تهران منتقل شده بود موید کنترل اوضاع از سمت نهای ورای دولت است. سرکوب دراویش گنابادی به حدی شدید و موارد نقض حقوق آنها به طوری است که سازمانهای مدافع حقوق بشر بارها بر حمایت و برخورداری دراویش از دادرسی عادلانه و برخورداری از حقوق شهروندی در روند دادرسی و درمان آسیب دیدگان دراویش تاکید کرده اند .

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading