جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

اقدام به خودکشی میثم بهرام آبادی, فعال مدنی محبوس در بند چهار زندان اوین

0
647

میثم بهرام‌آبادی، زندانی سیاسی محبوس دربند ۴ زندان اوین نیز به دلیل خلف وعده مسئولان زندان پس از اعتصاب غذای اعتراضی و عدم توجه مسئولان زندان اوین با بریدن رگ دستش اقدام به خودکشی کرد، این زندانی پس از مداوا به مرکز روان‌پزشکی رازی در امین‌آباد منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران, میثم بهرام آبادی فعال مدنی محبوس در بند ۴ زندان اوین نیمه‌شب جمعه ۱۰ اسفندماه سالجاری اقدام به بریدن رگ دست خود کرده بود و پس مداوا به مرکز روانپزشکی رازی در امین آباد منتقل شده است. این فعال مدنی از روز ۶ اسفند به دلیل عدم عمل به وعده از سوی مسئولان زندان اوین و از سوی دیگر تهدید وی به پرونده‌سازی مجدد دست به اعتصاب غذا زده بود، با بریدن رگ دستش اقدام به خودکشی کرد. بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن تائید این خبر گفت, میثم بهرام آبادی فعال مدنی علیرغم وخامت حال  با دست بند و پابند به مرکز روانپزشکی رازی در امین آباد منتقل شد. حقوق بشر در ایران در تاریخ ۲۸ بهمن ماه طی گزارشی از محکومیت میثم بهرام آبادی فعال مدنی به تحمل ۷ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و تحمل ۶۲ ضربه شلاق توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران اطلاع رسانی کرده بود. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم بهرام آبادی در تاریخ ۱۰ بهمن ماه و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

میثم بهرام ابادی, ۲۶ ساله در تاریخ ۱۰ دیماه  سال جاری به دلیل شعارنویسی حوالی فرودگاه مهرآباد بازداشت و پس از تشکیل پرونده در شعبه ۴ ناحیه ۳۳ مقدس در تاریخ ۱۲ دی‌ماه به اندرزگاه ۴ سالن ۲ زندان اوین منتقل شده بود.

سرکوب فعالان مدنی با توجه به ماهیت فعالیتهای مسالمت آمیز و اعتراضی آنها ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی میباشد که بر حق افراد بر آزادی بیان و انتشار افکار و عقاید خود بدون محدودیت و ملاحظات مرزی تاکید کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading