پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

انتقال دو بازداشتی دیگر اعتراضات اخیر به زندان مرکزی ارومیه

0
631

زننففف.PNGدو تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند. این افراد بدون محاکمه در زندان نگهداری می‌شوند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «آزاد پاویز» فرزند اسد از اهالی روستاى حقویران از توابع سلماس که در اعتراضات اخیر ارومیه دستگیر شده بود، به بند زندانیان مربوط به جرایم مواد مخدر منتقل شد. یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «آزاد پاویز در بازداشتگاه امنیتى اداره‌ی اطلاعات این شهرستان مورد شکنجه قرار گرفته و پس از اتمام مراحل بازجویی، به بند معروف به معتادین زندان «دریا» منتقل شده است.» در خبری دیگر یک دانشجوی سردشتی به نام «ابراهیم محمدپور» که اخیرا در همین رابطه توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شده بود، بعد از اتمام بازجوییها به بند جوانان زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.

در اعتراضات اخیر که بعضا با عنوان «نه به گرانی» هم از آن یاد میشود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه و تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتیها اطلاع دقیقی در دست نیست.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading