پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

بازداشت عیسی آذری, روحانی اهل سنت ساکن ارومیه

0
618

عیسی آذری، روحانی اهل سنت و امام جمعه روستای کورانه از توابع شهرستان ارومیه روز چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷، «عیسی آذری» امام جمعه روستای کورانه از توابع صومای برادوست ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران پس از ضرب و شتم بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «ماموستا عیسی آذری در حین سخنرانی در حالی بازداشت شده است که در رابطه با برخی مسایل فقهی و تاریخی اهل سنت، از جمهوری اسلامی انتقاد کرده و گفته است که برخی از مسایل فقهی و تاریخی از سوی حاکمیت به صورت وارونه به مردم اطلاع‌رسانی شده‌اند.»

بر اساس این گزارش علیرغم مراجعه‌ خانواده‌ این روحانی بازداشت‌شده به مراکز امنیتی و قضایی ارومیه، تاکنون اطلاع دقیقی از محل نگهداری وی به دست نیامده است.

سرکوب آزادی بیان ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ناقض ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی میباشد که بر حق افراد بر انتشار افکار و عقاید خود بدون ملاحظات مرزی تاکید کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading