جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

بازداشت مجدد سحر کاظمی, فعال مدنی ساکن سنندج

0
711

سحر کاظمی، فعال مدنی و فعال محیط زیست اهل سنندج پس از مراجعه به دادگستری این شهر مجددا توسط نیروهای امنیتی مستقر در آن ارگان قضائی بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل گردید.

به گزارش حقوق بشر در ایران، سحر کاظمی، فعال مدنی و فعال محیط زیست اهل سنندج که روز  شنبه ۳ آذرماه با قید وثیقه به همراه مادر خود مادح فتحی از زندان مرکزی سنندج بصورت موقت  آزاد شده بود، روز یک‌شنبه ۱۱ آذرماه پس از مراجعه به دادگستری این شهر مجددا توسط نیروهای امنیتی مستقر در آن محل بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. لازم به ذکر است ، سحر کاظمی پیش از این نیز در تاریخ  ۱۸ مرداد ماه سالجاری توسط  ماموران اداره اطلاعات سنندج و بدون در دست داشتن حکم قضائی به منزل سحر کاظمی وارد شده و پس از بازرسی کامل منزل این فعال مدنی و پس از ضبط برخی لوازم شخصی، وی را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند. یک منبع نزدیک به این فعال مدنی در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت:‌ “این فعال مدنی و محیط زیست، پس از انتقال به بند زنان زندان سنندج هر روز برای بازجویی به اداره اطلاعات سنندج منتقل می‌شد”. مادح فتحی، همسر سحر کاظمی نیز، پاییز سال گذشته بازداشت و به مدت سه ماه در سلول های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات سنندج نگهداری شده است.

سحرکاظمی از مربیان وزرشی ساکن سنندج، بدلیل فعالیت های مسالمت آمیز مدنی و محیط زیستی تا کنون بارها به اداره اطلاعات سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

سرکوب فعالان مدنی در ایران که این سرکوبها برحسب فعالیتهای مسالمت آمیز این دسته از شهروندان که به موازات اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های بین الملی فعالیت میکنند و حکومت جمهوری اسلامی اقدام به سرکوب و بازداشت و احضار و بازجوئی از این دسته از شهروندان میکند مصداق بارز نقض آزادی بیان در ایران میباشد. ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر به صراحت حق آزادی بیان را برای افراد موزد تاکید قرار داده است و از آن بعنوان حقوق سلب ناشدنی برای هر شهروند یاد کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading