چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

بازداشت نسیم صادقی، فعال ملی مدنی توسط نیروهای امنیتی

0
738

نسیم صادقی، فعال ملی مدنی, ساکن تبریز روز یکشنبه ۲۹ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، نسیم صادقی، فعال ملی مدنی, روز یکشنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۷، هنگام مراجعه به منزل خود در تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خانم صادقی در تماس کوتاهی که با فرزند خود داشته از بازداشتش خبر داده است.

بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران: “ماموران امنیتی در زمان بازداشت نسیم صادقی اقدام به ضبط وسایل شخصی وی از جمله موبایل، کامپیوتر و کتاب‌های ایشان کرده‌اند”. از اتهامات وارده علیه این شهروند و محل نگهداری وی کماکان اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است حقوق بشر در ایران پیشتر نیز در تیرماه سال گذشته از احضار نسیم صادقی به شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهر تبریز جهت طی شدن روند قضایی خبر داده بود.

لازم به ذکر است, نسیم صادقی در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۵  پس از حضور در اعتراضات خیابانی در اعتراض به مطلب جنجالی منتشر شده در روزنامه استانی طرح نو به همراه ده‌ها شهروند معترض دیگر بازداشت و توسط شعبه ۷ بازپرسی دادگاه انقلاب به “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” متهم و تفهیم اتهام شد.

این شهروند تبریز پس از سپری کردن ۵ روز بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading