چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

بازداشت پنج تن از اهالی شهر هویزه توسط نیروهای امنیتی

0
1210

بازداشت شهروندان .jpgروز گذشته پنج شهروند اهل روستای زهیریه از توابع شهر هویزه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، پنج شهروند اهل رورستای زهیریه از توابع شهر هویزه روز گذشته مورخ سوم شهریورماه ۹۷ به دلیل اعتراض به استخدام افراد غیربومی در شرکت‌هاى نفتى اطراف این روستا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. اسامی این افراد: “مجید زهیری”، “حکیم زهیری”، “عباس زهیری”، “رحیم زهیری”و “حسن زهیری” توسط حقوق بشر در ایران  احراز شده است. یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت: “این افراد به استخدام افراد غیربومی در شرکت‌هاى نفتى اطراف این روستا معترض بودند.”حقوق بشر در ایران پیشتر در گزارشی مربوط به خرداد ماه سال جاری از برگزاری چند تجمع اعتراضی در مناطق مختلف کشور از جمله روستای زهیریه خبر داده بود؛ تجمع اهالی روستای زهیریه واقع در شهرستان هویزه در اعتراض به آنچه که استخدام افراد غیربومی در شرکت‌های نفتی فعال در این منطقه عنوان شد، صورت گرفته بود.

بنا بر این گزارش حدود ۳۰ نفر از اهالی روستای زهیریه در مسیر شرکت‌های نفتی فعال در منطقه در اعتراض به استفاده نشدن از نیروی کار بومی و بکارگیری افراد غیر بومی، و نیز آلایندگی محیط زیست حاصل از فعالیت شرکت‌های نفتی در این منطقه تجمع کردند.

پیش از این نیز اهالی این روستا به دلیل بیکاری جوانان بومی این روستا و جذب نشدن در شرکت‌های نفتی و جذب افراد غیر بومی در شرکت های نفت فعال در منطقه تجمع کرده بودند.

روستای زهیریه از توابع شهرستان هویزه و در کنار تالاب هورالعظیم واقع است که میادین نفتی آزدگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی در این منطقه فعالیت دارند.

بازداشت شهروندان .jpg

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading