پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

بازداشت یک تن دیگر در پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی

0
921

اسدلک.PNGنیروهای امنیتی در پیرانشهر یک شهروند دیگر را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. چند روز قبل از آن هم دو‌ شهروند دیگر در همین شهرستان با اتهامات سیاسی بازداشت شده بودند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۲۳ دی ۱۳۹۶، «امجد یوسفی» فرزند حسین توسط ماموران وزارت اطلاعات در پیرانشهر بازداشت شدە و تاکنون اطلاع دقیقی از سرنوشتش کسب نشده است. یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «ماموران به هنگام بازداشت، هیچگونه برگه‌ی قضایی ارائه نداده‌اند و خانواده‌اش علیرغم مراجعه به مراجع قضایی و امنیتی نتوانسته‌اند اطلاع دقیقی از علت بازداشت و یا محل نگه‌داری‌اش کسب نمایند.» یک هفته قبل از آن هم از پیرانشهر گزارش شده بود که روز یکشنبه ۱۷ دی‌، یک کارمند بیمارستان به نام «ناصح خالدی» ٣٠ ساله به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» از سوی نیروهای اداره‌ی اطلاعات این شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

پیش از آن در روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ نیز «محمد ابراهیمی» ۵٠ ساله فرزند احمد از اهالی روستای کهنه‌لاجان از توابع پیرانشهر از سوی نیروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل گردیده بود‌.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading