جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

برگزاری دستکم ۳ تجمع اعتراضی

0
549

طی روزهای جمعه ۲۴ و شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ و در ادامه تجمعات اعتراضی روزانه شهروندان در اقصی نقاط ایران که ناشی از سوء مدیریت حکومت جمهوری اسلامی در بخشهای مختلف اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی و محیط زیستی و مطالبات مالی و دیگر موارد مدیریتی کشور را در بر میگیرد شماری از اعضای خانواده و خویشاوندان سپیده قلیان فعال مدنی بازداشتی در دزفول، جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در تهران و گروهی از شهروندان هشتبندی میناب، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران،  روز جمعه ۲۴ و شنبه ۲۵ اسقند ۱۳۹۷و با توجه به گسترش نارضایتی شهروندان در شهرهای مختلف ایران از موارد مختلف نقض حقوق شهروندی در بسیاری از زمینه های اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی که در راستای مطالبات به حق این شهروندان است شماری از اعضای خانواده و خویشاوندان سپیده قلیان فعال مدنی بازداشتی، در پارک دولت دزفول تجمع کردند و خواستار آزادی وی شدند. اعضای خانواده سپیده قلیان گفتند که از طرف نهادهای امنیتی در ایران تحت فشار هستند. لازم به ذکر است که صبح روز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷ سپیده قلیان، فعال مدنی همراه با برادرش که در اعتراض به بازداشت وی به ماموران امنیتی اعتراض کرده بود، بازداشت شدند. حدود ساعت ۱۱ شب همان روز نیز اسماعیل بخشی، فعال کارگری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

تجمع کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا، امروز شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نسبت به برآورد نشدن مطالباتشان در مقابل ساختمان معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه در تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

به گفته حاضران؛ بعد از ۵ سال پیگیری‌هایی که بابت مشکلات مربوط به پروژه‌های سپیدار ۲ و ۳ و سهیل داشته‌اند، توانستند رایی از وزارت تعاون بابت متخلف بودن اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن شرکت واحد دریافت کنند.

به گفته آنها؛ هیات مدیره ۹ سال است کاری برای این پروژه‌ها و مطالبات کارگران انجام نداده است. از همین رو و با توجه به رای وزارت تعاون، قرار شده بود خود کارگران رتق و فتق امور تعاونی را برعهده بگیرند. با این حال، طی حدودا ۱۰ روز اخیر، و در حالیکه از زمان حق اعتراض هیات مدیره تعاونی گذشته و قرار بود مجمعی برای رسیدگی به امورات تعاونی متشکل از کارگران شکل بگیرد، هیات مدیره فعلی توانسته‌اند توقف اجرای رای را بگیرند.

اعضای تعاونی مسکن شرکت واحد در پایان گفتند که پرونده تعاونی در دادگاه معطل مانده و میلیارد‌ها تومان پول در آن تعاونی بلاتکلیف است. آنها خواستار این هستند که قوه قضاییه رسیدگی فوری به درخواست‌هایشان کند.

سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در این خصوص نوشته است: “مدیرعامل شرکت واحد و هیات مدیره تعاونی که مجموعه ای از مدیران شرکت واحد هستند با اعمال نفوذ و قدرت با سوء استفاده از نوشته ای که تاریخ امضاهای آن نیز مخدوش و غیر واقعی است از دادگاه دستور موقت برای جلوگیری از اجرای رای قطعی را گرفته اند. مدیریت شرکت واحد و تعاونی مسکن بصورت غیرقانونی عضویت کارگران را در تعاونی مسکن نپذیرفته اند و کارگران را در مجمع عمومی تعیین هیات مدیره مشارکت نمی دهند. بر اساس شکایت کارگران بعد از چهار سال رای بر حقانیت کارگران صادر شده است اما با اعمال نفوذ مدیریت شرکت واحد در اداره تعاون مجمع عمومی برای مدتی به تعویق افتاد تا مدیریت شرکت واحد واحد فرصت داشته باشد تا با نفوذ در دادگاه دستور موقت اجرای رای را بگیرد.”.

تجمع شهروندان هشتبندی میناب
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از فارس، امروز شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، گروهی از شهروندان هشتبندی میناب، در اعتراض به ناایمن بودن محور میناب-‌هشتبندی در محدوده این جاده تجمع کردند.

جاده هشبندی به عنوان یکی از راه‌های مهم شرق هرمزگان مورد توجه بوده و روزانه شاهد عبور خیل وسایل نقلیه سبک و سنگین از این جاده هستیم.

اما متاسفانه به دلیل عدم توجه مسئولان به این موضوع شاهد تصادفات و حوادث ناگوار منجر به فوت هستیم و با توجه به آمار ارائه شده، گویی سالانه این آمار در حال تکرار بوده و لازم است وعده‌های مسئولان در خصوص ایمن سازی جاده‌ها محقق شود.

شهر هشتبندی در ۶۵ کیلومتری شهر میناب است که سالانه شاهد بروز تصادفات و از دست دادن اهالی خود در این مسیر است.

بخشدار توکهور در این خصوص اظهار داشت: “تجمع مردم در پی اعتراض به ناایمن بودن جاده بوده و خواستار روکش آسفالت این محور بودند”.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading