پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

بی‌خبری از وضعیت بیش از ۵۰ درویش گنابادی در زندان فشافویه

0
693

بازداشت دراویش.PNGکمیته پیگیری دراویش زندانی اعلام کرد که از وضعیت بیش از ۵۰ درویش گنابادی در زندان فشافویه هیچ اطلاعی در دست نیست. مسئولین این زندان طی چند روز گذشته اقدام به احضار دراویش در گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفره کرده و آنان را از سایر زندانیان جدا و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مجذوبان نور، طبق گفته‌ی خانواده‌ی این دراویش محبوس؛ مسئولین زندان طی چند روز گذشته اقدام به احضار دراویش در گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفره کرده و آنان را از سایر زندانیان جدا و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند. با گذشت ۳ روز، این دراویش به بندهای خود بازنگشته‌اند و هیچ تماسی با خانواده‌ی خود نداشته‌اند. با وجود جراحات شدید و ضرب و شتم دراویش در حادثه‌ی گلستان هفتم، همچنان وضعیت دراویش زخمی محبوس‌شده در زندان‌ها در هاله‌ای از ابهام است و سازمان زندان‌ها که مسئول حفظ جان و سلامتی زندانیان است از پاسخگویی به خانواده‌ها سر باز زده است.

گفتنی است که منوچهر کوکبی از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی ساکن تهران روز گذشته مورخ یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، در منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

همچنین روز گذشته نیز کشته شدن یکی از دراویش گنابادی در بازداشتگاه اداره دهم پلیس آگاهی شاهپور تأیید شد. مأموران نیروی انتظامی به خانواده‌ی محمد راجی اعلام کرده‌اند که ایشان «بر اثر ضربات وارده» به کما رفته و فوت شده است.

در جریانات حوادث گلستان هفتم (بامداد یکم اسفندماه) صدها درویش مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفتند که تعدادی از این دراویش در ساعات اولیه و روز بعد از حادثه آزاد شدند و نزدیک به ۵۰۰ درویش گنابادی به بیمارستان و بازداشتگاه‌های مختلف منتقل شدند که از سرنوشت تعدادی از آنان اطلاعی در دست نیست.

با گذشت دو هفته از وقایع گلستان هفتم، هر روز شاهد اخبار تلخ از وضعیت نگهداری زندانیان در زندان‌های قرچک و فشافویه هستیم که باعث نگرانی خانواده‌های دراویش زندانی شده و این در حالی‌ست که وضعیت بهداشتی و نگهداری دراویش زن بازداشت‌شده با وجود وخامت حال و جراحاتشان، در قرنطینه زندان قرچک بسیار نگران‌کننده اعلام شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading