جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

بی خبری مطلق از وضعیت سحر کاظمی, فعال محیط زیست بازداشت شده در سنندج

0
708

سحر کاظمی .jpgاز وضعیت سحر کاظمی، فعال مدنی ساکن سنندج که در ۱۸ مرداد ماه سال جاری از سوی ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده بود، اطلاعی در دست نیست.

به گزارش حقوق بشر در ایران، از وضعیت سحر کاظمی، فعال مدنی ساکن سنندج که صبح روز ۱۸مرداد ماه از سوی ماموران اداره اطلاعات در سنندج بازداشت و پس از گذشت ۵۳ روز به بند نسوان زندان سنندج منتقل شده بود، اطلاعی در دست نیست. بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران:‌ “این فعال مدنی و محیط زیست، پس از انتقال به بند زنان زندان سنندج هر روز برای بازجویی به اداره اطلاعات سنندج منتقل می شد ولی از چند روز گذشته باوجود پیگیری نزدیکان او از وضعیت‌اش اطلاعی حاصل نشده است”. این فعال مدنی که باوجود گذشت بیش از ۷۳ روز در بازداشت به سر می‌برد، تا لحظه تنظیم این گزارش از دسترسی به وکیل محروم مانده و آزادی وی توسط مقامات قضایی و امنیتی مکررا به تعویق افتاده است. این منبع مطلع در ادامه گفت، مادح فتحی، همسر سحر کاظمی نیز، پاییز سال گذشته بازداشت و به مدت سه ماه در سلول های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات سنندج نگهداری شده است.

سحرکاظمی از مربیان ورزشی ساکن سنندج، بدلیل فعالیت های مسالمت آمیز مدنی و محیط زیستی تا کنون بارها به اداره اطلاعات سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

حقوق بشر در ایران طی دو گزارش در ماههای گذشته پیرامون بیخبری و بازداشت از سحر کاظمی اطلاع رسانی کرده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading