پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

تداوم محرومیت مصطفی دانشجو, وکیل دادگستری از دسترسی به خدمات پزشکی

0
413

«مصطفی دانشجو» وکیل دادگستری و از دراویش گنابادی محبوس در زندان اوین در اثر بی توجهی مسئولان این زندان نسبت به درمان قطعی وی  «۵۰ درصد» از ریه اش از کار افتاده و نیاز به مراقبت پزشکی و اعزام به بیمارستان دارد، با این وجود از اعزام این زندانی عقیدتی به مرکز درمانی جهت درمان کامل ممانعات بعمل آمده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران, مصطفی دانشجو وکیل دادگستری و دراویش گنابادی محبوس در زندان اوین که در حال سپری کردن محکومیت ۸ ساله حبس خود میباشدبدلیل عدم توجه مسئولان زندان اوین در اعزام وی به مرکز درمانی جهت درمان قطعی بیماری خود ۵۰ درصد ریه خود را از دست داده است و از سوی دیگر با توجه به مشکل قلبی که این زندانی عقیدتی با آن دست و پنجه نرم میکند با خطر جدی مواجه شده است.  بنقل از یک منبع نزدیک به این درویش گنابادی در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن تائید خبر فوق گفت, بر اساس سوابق و اسناد پزشکی موجود در بهداری زندان اوین مصطفی دانشجو وضعیت جسمی مناسبی ندارد و از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد که باید تحت نظر پزشک متخصص معالجه شود. لازم به ذکر است که مصطفی دانشجو در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ بدلیل حمله قلبی به بیمارستان بقیه الله در تهران منتقل شده بود ولی  علیرغم تاکید پزشکان مبنی بر نیاز این وکیل دادگستری به بستری جهت درمان قطعی  ,  این درویش گنابادی مجددا به زندان اوین منتقل شده است. این منبع مطلع در ادامه گفت : وکیل مصطفی دانشجو چندین بار با ارسال نامه به کمیسیون پزشکی و سرپرست زندانیان سیاسی و امنیتی در زندان اوین درخواست کردیم که آقای دانشجو را به مراکز درمانی اعزام کنند اما تا این لحظه پاسخی دریافت نکردند.این منبع مطلع در ادامه گفت, هفته‌ی گذشته در پی تشدید بیماری گوارشی مصطفی دانشجو، مسئولین زندان تنها او را به بهداری زندان اوین منتقل و پس از تزریق یک سرم و آمپول دوباره او را به داخل بندهای زندان برگرداندند.

حقوق بشر در ایران در گزارشات متعددی محرومیت این زندانی عقیدتی از دسترسی به خدمات پزشکی و وخامت حالش را اطلاع رسانی کرده است.

مصطفی دانشجو تیرماه ۹۷ با حکم بازپرس شعبه ۳ دادسرای امنیت بازداشت و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی مقیسه به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به هشت سال زندان محکوم شده است.

اینگونه رفتارهای حکومت جمهوری اسلامی با شهروندان نقض حقوق بشر و مصداق بارز شکنجه و ناقض ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ناقض ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی میباشد.

مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و از فعلان حقوق دراویش گنابادی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه ای  به تحمل  ۸ سال حبس تعزیری  محکوم شد و در حال سپری کردن دوران ۸ ساله حبس خود میباشد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading