جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

تمدید قرار بازداشت کیومرث مرزبان , طنزنویس برای یک ماه دیگر

0
740

کیومرث مرزبان .jpgقرار بازداشت کیومرث مرزبان طنز نویس , که در تاریخ ۴ شهریور بازداشت شده است برای یک ماه دیگر تمدید شده است .

به گزارش حقوق بشر در ایران , کیومرث مرزبان طنز نویس که چهارم شهریور ماه سالجاری توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده است قرار بازداشتش برای یک ماه دیگر تمدید شده است . بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران , پرونده کیومرث مرزبان در شعبه یک بازپرسی زندان اوین در حال رسیدگی است . این منبع در ادامه گفت مقامات قضائی در تاریخ ششم مهرماه به خانواده آقای مرزبان اطلاع داده‌اند که بازداشت موقت ایشان یک ماه دیگر تمدید شده است و ملاقات اعضای خانواده با او را به زمانی دیگر موکول کرده‌اند . قرار بازداشت کیومرث مرزبان درحالی تمدید شده است که از ملاقات ایشان با خانواده خود جلوگیری شده است و تا به امروز ایشان هیچگونه ملاقاتی با خانواده خود نداشته است . مقامات قضائی تاکنون از اظهارنظر در خصوص اتهام یا اتهام‌های این نویسنده خودداری کرده‌اند.  این منبع در ادامه گفت , کیومرث مرزبان پس از اینکه در سال ۸۸ از کشور خارج شده برای چند سال در کشور مالزی و برای چندین ماه نیز در کشور گرجستان زندگی کرده است. تنها جایی که کیومرث به غیر از ایران دیده، مالزی و گرجستان است و هرگز به آمریکا نرفته بود.

در حالی پرونده کیومرث مرزبان در مرحله تحقیقات مقدماتی و او از دسترسی به وکیل محروم است، وب‌سایت تندرو «پایگاه عدالت خواهان» به طرح برخی اتهامات علیه او پرداخت. در این خبر عجیب نوشته شده که او به آمریکا برای انعقاد قراردادی با هدف «شبکه‌سازی در ایران» سفر کرده است در حالی که به گفته منبع آگاه کیومرث مرزبان هرگز به این کشور سفری نداشته است.

کیومرث مرزبان «یک سال پیش» در سال ۱۳۹۶ برای «دیدن مادربزرگ بیمارش به ایران» بازگشت و در زمان بازگشت با هیچ مشکلی مواجه نبود. او در تاریخ چهارم شهریور ماه از سوی ماموران حفاظت اطلاعات سپاه در منزلش بازداشت شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading