شنبه , ۰۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شنبه, آوریل 20

حکم ۱۷۴ ضربه شلاق و تبعید برای دو متهم در تهران

0
751

shalagh-taazir-had-shallagh-tahghir2-300x191.jpgدو پسر جوان که برسر موضوعی ساده دوستشان را در بیابان‌های ورامین کتک زده بودند به تبعید و شلاق محکوم شدند. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از جوان آنلاین، اوایل تابستان امسال پسر ۱۹ ساله‌ای به نام امید نزد مأموران پلیس رفت و در طرح شکایتش گفت: “چند روز پیش همراه دو نفر از دوستانم برای تفریح به بیابان‌های ورامین رفتیم. آنها در راه تغییر مسیر دادند. رامین، یکی از آنها مدعی شد که من پشت سرش حرف زده‌ام به خاطر همین آنها قصد ادب کردنم را دارند. هر چه گفتم که ادعایش دروغ است حرفم را باور نکرد. آنها در محلی خلوت به شدت من را کتک زده و بعد فرار کردند”. به دنبال طرح شکایت، پسر جوان به پزشکی قانونی معرفی شد و با تأیید جراحت‌هایی که برداشته بود، رامین و عباد بازداشت شدند.

رامین در بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت: “مدتی قبل امید مبلغی پول قرض گرفت و قرار بود یک‌ماهه آنرا بپردازد. چند بار تماس گرفتم تا طلبم را بگیرم، اما جواب تلفن‌هایم را نمی‌داد. تصمیم گرفتم از طریق یکی از دوستانم برای او پیغام بفرستم که اگر پولم را پس ندهد از او شکایت خواهم کرد”.‌

متهم در ادامه گفت: “امید دروغ می‌گوید و برای اینکه از بار قرضش فرار کند تهمت می‌زند و ادعایش دروغ است.‌» در ادامه عباد نیز حرف‌های رامین را تأیید کرد”.

با انکار متهمان، بنا به شواهد و قرائن موجود کیفرخواست علیه آنها صادر و پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در اولین جلسه رسیدگی به ریاست قاضی بابایی و مستشار تولیت، شاکی بار دیگر شکایتش را مطرح کرد.

سپس متهمان در جایگاه قرار گرفتند و بار دیگر جرمشان را انکار کردند و گفتند بی‌گناه هستند.

در پایان هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود در پرونده رامین را به ۱۰۰ ضربه شلاق و دوسال تبعید به منطقه‌ای بد آب و هوا، عباد را به اتهام معاونت در جرم به ۷۴‌ضربه شلاق محکوم کرد.

میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading