چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

دو زندانی محکوم به اعدام از مرگ رهایی یافتند

0
557

۱۲۵۵.PNG دو زندانی محکوم به اعدام در زندانهای خرم آباد و ماهشهر با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، زندانی “پیمان جودکی” که به اتهام قتل به قصاص (اعدام) محکوم شده بود، مورخ چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۶، با تودیع ۸ میلیارد وثیقه و جلب رضایت اولیای دم، از زندان خرم آباد آزاد شد. این زندانی مدتی پیش با توجه به استیذان صادره از سوی رئیس قوه قضاییه در آستانه اعدام قرار داشت که موفق شد در آخرین لحظات رضایت اولیای دم را با پرداخت دیه جلب کند. از سوی دیگر ایلنا گزارش داد با اعلام رضایت خانواده مقتول در ماهشهر؛ محکوم دیگری از چوبه‌دار رها شد . دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماهشهر در این رابطه گفت: “با رضایت اولیای دم، محکوم به قتل از قصاص نجات یافت”. علیرضا آقاجری اظهار کرد: “در سال ۱۳۸۷ نزاعی در این شهرستان صورت گرفت که طی آن فردی به هویت (صادق. ه) به قتل رسید و پس از انجام تحقیقات و مراحل رسیدگی به پرونده، حکم قصاص برای ع.الف صادر شد”.

وی گفت: “به رغم انجام جلسات فشرده و متعدد و با حضور بزرگان و ریش‌سفیدان محلی، نتیجه‌ای حاصل نشد اما در هنگام اجرای حکم قصاص، اولیای دم اعلام رضایت کردند”.

آقاجری ادامه داد: “با توجه به اعلام رضایت اولیای دم مقتول، محکوم علیه پس از انجام تشریفات قانونی طی چند روز آینده از زندان آزاد می‌شود”.

 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading