پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

رضا خندان همسر نسرین ستوده بازداشت شد

0
761

رضا خندان .jpgرضا خندان , همسر نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر دقایقی پیش توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به شعبه ۷ دادسرای اوین منتقل شده است .

به گزارش حقوق بشر در ایران , رضا خندان همسر نسرین ستوده که روز گذشته بصورت تلفنی جهت بازجوئی به وزارت اطلاعات احضار شده بود و وقتی از فرد تماس گیرنده خواسته بود که باید برای ایشان احضاریه بصورت کتبی و با ذکر دلایل احضار و اتهامات و با دستور مقام قضائی صادر شود و حدود قانونی مساله را به ایشان یادآور شده بود و ایشان یعنی آقای رضا خندان  این احضار را به رسمیت نمی شناخت و حضور پیدا نخواهد کرد دقایقی پیش توسط ماموران امنیتی بازداشت و به به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای امنیت تهران واقع در زندان اوین منتقل شده است . لازم به ذکر است که صبح روز شنبه ۲۷ مردادماه نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات با در دست داشتن حکم بازرسی از طرف شعبه ۷ دادسرای اوین بطور جداگانه به منزل ، محمدرضا (داوود) فرهادپور، ژیلا کرم‌زاده مکوندی و خواهر آقای خندان رفته و تمام قسمت‌های منزل را مورد تفتیش قرار دادند . لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی در همان زمان به منزل آقای رضا خندان همسر فعال حقوق بشر نسرین ستوده که که در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ در منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد نیز مراجعه نموند و با ارائه حکم بازرسی اقدام به تفتیش منزل آقای رضا خندان نیز نمودند .

لازم به یادآوری است که همسر رضا خندان , نسرین ستوده , وکیل و فعال حقوق بشر که در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ در منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد . این فعال حقوق بشر با انتشار نامه ای به دلیل عدم رسیدگی به خواسته هایش در زندان و همچنین در اعتراض به هجوم نیروهای امینتی به منزل ایشان و بستگانشان و تفتیش منزل آنها و همچنین به دلیل بازداشت فعال مدنی دکتر فرهاد میثمی  ، از ۳ شهریور ماه سالجاری در اعتصاب غذا بسر می برد .

همچنین رضا خندان پیش از این در مصاحبه ای با گزارشگر حقوق بشر در ایران گفته بود : نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات بین ساعت ۸ الی ۱۰ صبح روز مورخ ۲۷ مردادماه ۹۷ با ورود به منزل ایشان , تمامی قسمت‌های خانه را مورد بازرسی قرار دادند و بعد از آن به منزل آقای محمدرضا (داوود) فرهادپور رفته و منزل ایشان را نیز به طور کامل بازرسی کردند. همزمان در اقدامی عجیب نیروهای امنیتی به منزل خواهرم رفته و به شکل وحشیانه‌ای تمام قسمت‌های منزل را بازرسی کرده و حتی ورق‌های دفتر نت فرزند خواهرم را تک به تک جدا و بازرسی کرده‌اند و دوساعت بعد به منزل همسایه ما رفته و از آنها راجع به ما سوالاتی پرسیده‌اند. احتمال این می‌رود که ورود به منزل خواهر من صرفا به جهت فشار آوردن به خانواده ما بوده باشد چون دلیل دیگری ندارد. نیروهای امنیتی حکم دادسرای شعبه ۷ اوین را در دست داشتند”.
رضا خندان در ادامه افزود : “نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات فقط به دنبال بج (پیکسل‌)هایی بودند که روی آنها جمله “من به حجاب اجباری اعتراض دارم” نوشته شده است. در حین بازرسی تعدادی از نامه‌های همسرم نسرین ستوده که از زندان نوشته بود را نیز با خود بردند”.

لازم به ذکر است روز گذشته , محمدرضا ((داوود)) فرهاد پور و ژیلا کرم زاده مکوندی که بصورت تلفنی به اداره پیگیری وزارت اطلاعات احضار شده بودند , پس از حضور در آن محل مورد بازجوئی قرار گرفتند و جهت تفهیم اتهام به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای امنیت واقع در زندان اوین منتقل و توسط بازپرس شاه محمدی تفهیم اتهام گردیدند . از جمله اتهامات وارده به این دو فعال مدنی داشتن بچ سینه با نوشته << من به حجاب اجباری اعتراض دارم >> و دومین اتهام هم شرکت در تجمعات اعتراضی بوده است .

 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading