پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

شناسائی ۱۲۱ کودک مبتلا سوء تغذیه در ماهشهر

0
884

طی ۹ ماه اول سال جاری در بندر ماهشهر ۱۲۱ کودک دچار سوء تغذیه شناسایی شده اند. این کودکان زیر ۶ سال از نظر شاخص های رشد مانند وزن، قد و شاخص های تغذیه در وضعیت مناسبی نیستند و منحنی رشد آنها پایین تر از حد نرمال است.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، علی روشن، رئیس کمیته امداد بندر ماهشهر از شناسایی ۱۲۱ کودک دچار سوء تغذیه در طی ۹ ماهه‌ی سال جاری در این بندر و اختصاص هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیون تومان برای برخورداری این کودکان از خدمات حمایتی خبر داد. علی روشن گفت: کودکان زیر ۶ سالی که از نظر شاخص های رشد ( وزن، قد و شاخص‌های تغذیه) در وضعیت مناسبی نیستند و منحنی رشد آنها پایین تر از حد نرمال است توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند. روشن مدعی شد: کمیته امداد ماهیانه برای هر کدام از کودکان دچار سوء تغذیه تحت حمایت مبلغ ۸۰ هزار تومان به حساب کارت الکترونیکی هر کدام از این افراد واریز و افراد شامل این طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد از سبد غذایی شامل حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر شش ماه یک بار توسط مرکز بهداشت شهرستان مورد پایش قرار می‌گیرند گفت: این کودکان در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

رئیس کمیته امداد شهرستان بندر ماهشهر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه سالم، مراقبت از مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوء تغذیه را از مهم‌ترین برنامه های کمیته امداد در جهت پیشگیری از افزایش کودکان دچار سوء تغذیه در شهرستان عنوان کرد.

بندر ماهشَهر شهری است که در جنوب استان خوزستان.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading