چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

شهروندان اهل سنت خواهان مشارکت در مدیریت های کشور شدند

0
527

1-3.jpgائمه جمعه اهل سنت بلوچ از رئیس جمهور آینده کشور خواهان مشارکت اهل سنت در مدیریت های کشور و اصلاح بند قانون اساسی کشور شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل ازکمپین فعالین بلوچ، مولانا عبدالحمید امام اهل سنت زاهدان و مولانا محمد حسین گرگیج امام جمعه آزاد شهر با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، «مشارکت در مدیریت‌های کلان کشور» و «تأمین آزادی‌های مذهبی» را از مهمترین خواسته‌های جامعه اهل سنت از رئیس‌جمهور آینده برشمردند. مولانا عبدالحمید امام اهل سنت زاهدان با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، «مشارکت در مدیریت‌های کلان کشور» و «تأمین آزادی‌های مذهبی» را از مهمترین خواسته‌های جامعه اهل سنت از رئیس‌جمهور آینده برشمرد. مولانا عبدالحمید گفتند: نزدیک به ۴۰ سال از عمر نظام می‌گذرد و ۴۰ سال عمر طولانی است. لذا وقت آن رسیده است که مسئولین دغدغه‌های جامعه اهل سنت را برطرف کنند.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: قانون اساسی کشور به‌جز ریاست‌جمهوری در بقیه موارد بر مساوات و برابری بین اقوام و مذاهب تاکید دارد. البته تقاضای جامعه اهل سنت آن است که در این یک مورد هم تجدیدنظر صورت گرفته و اصلاح شود.

مولانا محمد حسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر نیز انتصاب وزیر و استانداران و استفاده از نخبگان اهل سنت در دولت آینده را یکی از خواسته های اساسی جامعه اهل سنت از رییس جمهور آینده کشور برشمرد.

مولانا گرگیج با انتقاد از عدم بکارگیری نخبگان اهل سنت در مدیریت های کلان کشوری بیان داشت: اهل سنت یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند، لذا انتظار داریم که در دولت آینده چند وزیر و استاندار از شهروندان اهل سنت داشته باشیم، ۳۸ سال از عمر انقلاب سپری می شود اما متاسفانه تا کنون وزیر و استاندار نداشته ایم.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading