چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

عباس عدالت شهروند دو ملیتی ایرانی- بریتانیائی آزاد شد

0
626

عباس عدالت، استاد دانشگاه امپریال کالج و از فعالان مخالف تحریم و جنگ علیه ایران که در فروردین‌ماه فروردین سال جاری در تهران بازداشت شده بود، آزاد و به بریتانیا بازگشته است.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، دولت بریتانیا تایید کرده است که عباس عدالت، استاد ریاضی و علوم کامپیوتری دانشگاه امپریال کالج لندن، که در ایران زندانی بود آزاد و به بریتانیا بازگشته است. لازم به یادآوری است، عباس عدالت، استاد ریاضی و علوم کامپیوتری دانشگاه امپریال کالج لندن که برای شرکت در یک کارگاه آموزشی از لندن به تهران سفر کرده بود، روز یکشنبه ۲۶ فروردین سال جاری در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. این استاد دانشگاه برای شرکت در یک کارگاه آموزشی از لندن به تهران سفر کرده بود.آقای عدالت یکی از مخالفان تحریم و حمله نظامی به ایران است. پیشتر غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران در ارتباط با پرونده عباس عدالت گفته بود: “در عموم پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های امنیتی تا زمانی که تحقیقات تمام نشده از بیان جزئیات معذور هستیم”. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران نیز اتهام عباس عدالت را امنیتی اعلام کرده است.لازم به توضیح است که حکومت ایران همچنان به بازداشت خودسرانه افراد دوملیتی بدون ارائه هیچ توضیح و یا شفافیتی ارائه می‌دهد و دسترسی نداشتن آنها به دادرسی عادلانه باعث نگرانی است. دستگاه‌های امنیتی به ویژه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و قوه‌قضاییه ایران مسوول حفظ جان  و سلامتی این بازداشت‌شدگان هستند.»

گفته می شود آقای عدالت موسس کمپینی در آمریکا تحت عنوان «کمپین بر ضد تحریم و مداخله نظامی در ایران» است که در مخالفت با مداخله نظامی در ایران فعالیت می‌کند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading