چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

عسل محمدی, فعال مدنی با قرار وثیقه آزاد شد

0
768

عسل محمدی، فعال مدنی ساکن تهران که در تاریخ  ۱۳ آذرماه سالجاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روز شنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ با قرار وثیقه و بصورت موقت آزاد گردید.

به گزارش حقوق بشر در ایران، ۱۵ دی‌ماه ۹۷، عسل محمدی، فعال مدنی و از مدافعان حقوق کارگران که ۱۳ آذر ماه سالجاری بدلیل آنچه که حمایت وی در فضای مجازی از اعتصابات کارگران گروه میلی فولاد و نیشکر هفت تپه عنوان شده بود و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان تکمیل روند دادرسی از زندان اهواز آزاد شد. حقوق بشر در ایران در گزارشات متعددی نسبت به تداوم بازداشت و بیخبری این فعال مدنی اطلاع رسانی کرده بود. لازم به ذکر است که  عسل محمدی دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران و از اعضای تحریریه نشریه «گام» نیز میباشد. در هفته‌های اخیر همزمان با تجمعات گسترده کارگران معترض و فعالین کارگری در شهرهای مختلف به خصوص در استان خوزستان موج جدیدی از افزایش فشار به صورت احضار، بازجویی و بازداشت این فعالین شکل گرفته است. شدت برخوردهای امنیتی و سرکوب شهروندان به حدی بود که ۴۱ دو تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز بازداشت گردیدند. همچنین روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷، دستکم ۱۹ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه به همراه چند فعال کارگری، یک فعال مدنی و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شده بودندیشتر این افراد تا لحظه تنظیم این خبر با قرار وثیقه یا قرار کفالت بصورت موقت آزاد شدند که در بین این افراد عسل محمدی و سپیده قلیان نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیدند که سپیده قلیان چندی پیش با اتمام بازجوئی و تا زمان برگزاری دادگاه با قرار وثیقه و بصورت موقت آزاد گردید. 

سرکوب فعالان مدنی نقض اسناد بین المللی حقوق بشر و از همه مهتر نشان از سرکوب آزدی بیان در ایران توسط حکومت جمهوری اسلامی و نقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر است که بر حق افراد بر انتشار افکار و عقاید خود بصورت آزادیانه تاکید شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اخبار پیشنهاد شده

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading