جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

عفو بین الملل خواستار رسیدگی فوری به وضعیت سلامت «اسماعیل عبدی» شد

0
558

Capture.jpgسازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری در رسیدگی به وضعیت سلامت اسماعیل عبدی، زندانی سیاسی شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، در بیانیه عفو بین‌الملل آمده‌ است که اسماعیل عبدی در نامه‌ای‌ سرگشاده، ضمن انتقاد از توزیع ناعادلانه ثروت و دستمزدهای زیر خط فقر فرهنگیان،‌ اعتراض خود را نسبت «به دستگاه قضایی در صدور کیفرخواست و صدور حکم خود،‌ رد اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، رد آزادی مشروط و دخالت آنها در مرخصی به زندانیان» ابراز کرده است. اسماعیل عبدی، عضو کانون صنفی معلمان که در اوین زندانی است، در اعتراض به علنی نبودن دادگاه‌اش و برخوردار نبودن از حقوق قانونی، دست به اعتصاب غذا زد. این فعال صنفی معلمان که به برخوردار نشدن از حق مرخصی استعلاجی اعتراض دارد از روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

اسماعیل عبدی به علت فعالیت‌های صنفی برای حقوق معلمان به شش سال حبس محکوم شده است. او که یک ماه پیش برنده جایزه همبستگی بین‌المللی از سوی اتحادیه ملی مدیران مدارس بریتانیا در سال ۲۰۱۸ شد، نیاز به درمان و خدمات پزشکی خارج از زندان دارد، اما مسئولان زندان اوین با آن مخالفت می‌کنند.

اسماعیل عبدی، عضوهیات مدیره کانون صنفی معلمان بعد از بازداشت در سال تیرماه ۱۳۹۴ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۶ سال زندان محکوم شد و دیوان عالی کشور درخواست‌ اسماعیل عبدی برای اعاده دادرسی را رد کرد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading