جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

محرومیت زندانی سیاسی بهفر لاله زاری از خدمات پزشکی

0
547

بهفر لاله زاری .jpgبهفر لاله زاری زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از خدمات پزشکی و رسیدگی درمانی محروم مانده است .

به گزارش حقوق بشر در ایران , بهفر لاله زاری زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به دلیل مشکلات حاد بیماری نیاز مبرم به رسیدگی درمانی در خارج از زندان دارد . این زندانی سیاسی همپچنین با توجه به ابتلا به بیماری آسم شدید به دلیل عدم وجود اسپری مخصوص این بیماری بعنوان دارو در زندان اوین به داروهای خود دسترسی ندارد . به نقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران , اقای لاله زاری در هفته گذشته و هفته جاری چندید مورد با حالی وخیم مواجه گردیده است ولی هیچ یک از مسئولین زندان اوین توجهی برای درمان و یا اعزام این زندانی سیاسی به مرکز درمانی و یا تهیه داروهای ایشان نمی کنند . این منبع مطلع در ادامه گفت بهفر لاله زاری از هرگونه مرخصی نیز در طی زمانی که در حال سپری کردن دوران حبس خود می باشد نیز محروم مانده است . همچنین گزارشهای رسیده به حقوق بشر در ایران حاکی از آن است که این زندانی عقیدتی مورد تهدید زندانیان جرائم خطرناک قرار گرفته است و با ایجاد فرافکنی و بستن اتهامات جدید سعی بر آن دارند که با اتهامات جدی اقای لاله زاری را مورد اتهام قرار بدهند . 

بهفر لاله‌زاری زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین , به اتهام نقد قانون اساسی در صفحات اجتماعی از سوی قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد. بر اساس گزارش پلیس فتا در سال ۹۳ لاله زاری به دادگاه انقلاب احضار شد و پس از سه ماه توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و به مدت سه هفته در بازداشت بود. وی با تامین وثیقه بطور موقت آزاد شد. پرونده او پس از آزادی موقت از بازداشتگاه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و قاضی محمد مقیسه در تابستان ۱۳۹۴ بهفر لاله زاری را به اتهام توهین به مقدسات به پنج سال و به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی نیز به دو سال زندان محکوم کرد. شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر در شهریور ۱۳۹۶ حکم را تایید کرد و با استناد به قانون تجمیع اتهامات، اجرای احکام دستور اجرای بزرگ‌ترین اتهام یعنی پنج سال زندان مرتبط با توهین به مقدسات را صادر کرد.

این زندانی سیاسی پس از احضار برای اجرای حکم در ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۶ و صدور مهلت پنج روزه، ۲۷ مهر ماه خود را به دادسرا معرفی کرد.

مصداق اتهامات بهفر لاله‌زاری به روایت نزدیکانش نوشته ای دو صفحه ای از ایشان در نقد قانون، توهین به مقدسات است که در صفحات اجتماعی منتشر کرده بود.
«نزدیکان آقای لاله زاری با اشاره به اینکه در نوشته متن دو صفحه ای که در نقد این قانون به هیچ یک از مقدسات اهانتی نکرده است تاکید کردند “علی‌رغم وجود ادله کافی برای اثبات جرم این اتهامات در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شده است.»
بهفر لاله زادری هم اکنون در بند ۸ سالن زندان اوین گذران حبس می‌کند و وضعیت جسمی وی وخیم گزارش شده است، بطوری در ایام حبس چندین بار دچار خونریزی معده و حملات تنفسی (آسمی) شده است.

چندی پیش رضوان خانبیگی همسر بهفر لاله زاری در مصاحبه با حقوق بشر در ایران پیرامون شرایط وخیم همسر خود توضیحاتی را داد .

این زندانی سابقه بیماری اگزما پوستی و بیماری قلبی را نیز دارد. به گفته نزدیکانش در طول مدت حبس در چندماه گذشته مشکلات پزشکی‌اش تشدید شده است ولی با این وجود رئیس و قاضی ناظر زندان نه به او مرخصی می‌دهند و نه اجازه می‌دهند به بیمارستان منتقل شود.»

حقوق بشر در ایران در گزارشات متعددی از وضعیت خطرناک و بیماریهای جسمی و روحی که اقای لاله زاری به آن مبتلا شده است نیز خبر داده بود . این زندانی سیاسی نیاز مبرم به مرخصی درمانی جهت مداوای بیماریهای جسمی و روحی خود را دارد .

گفتنی است این زندانی جزو مالباختگان موسسه البرز است و باتوجه به حضور وی در زندان و عدم امکان پیگیری مطالباتش با دشواری های مضاعفی روبرو شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading