جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

محسن عمرانی، فعال صنفی معلمان آزاد شد

0
728

محسن عمرانی.PNGمحسن عمرانی فعال صنفی معلمان، روز گذشته با اتمام دوران محکومیت یکساله خود از زندان بوشهر آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، محسن عمرانی فعال صنفی معلمان، روز دوشنبه مورخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ با اتمام دوران محکومیت خود از زندان بوشهر آزاد شد. آقای عمرانی پیش از این در ۹ اسفندماه سال جاری به مرخصی ۴ روزه اعزام شده بود. محسن عمرانی متولد ۳۰ شهریور ۵۶ در روستای شاهیجان از توابع بوشکان شهرستان دشتستان استان بوشهر است، وی آموزگار رسمی مقطع دبستان (پایه پنجم) و با سابقه ۲۴ سال فعالیت است. آقای عمرانی پیش‌تر در سال ۹۱ به دلیل دفاع از حقوق دو تن از معلمانی که در عسلویه مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفته بودند برای مدت سه روز توسط اداره اطلاعات بوشهر بازداشت شد، وی پس از انتقال به بوشهر به فعالیت های صنفی خود ادامه داد.

موارد اتهامی محسن عمرانی، موضوع مواد ۴۹۹ و ۵۰۰ از قانون مجازات اسلامی تحت عناوین “عضویت در گروه های معاند نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، مجموعاً ۶ سال حبس بود که در دادگاه تجدیدنظر استان با تلاش وکلا به واسطه‌ی فقدان ادله‌ی کافی، از اتهام عضویت در گروه های معاند تبرئه شد.

اتهام دیگر وی مطالب و مقالات مطرح شده در ایمیل‌ها و رایانه‌ی شخصی بوده که بنابر حکم صادره از سوی قاضی در دادگاه بدوی، به ۳ سال حبس تعزیری مبنی بر تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت از مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محکوم شد، اما با تلاش وکلای این فعال صنفی، در دادگاه تجدیدنظر حکم این فعال صنفی به ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال انفصال از خدمت تقلیل پیدا کرده است. حبس یک ساله محسن عمرانی از تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری در زندان بوشهر آغاز شد.

در تیرماه امسال صدها فعال صنفی با امضای طوماری خواستار آزادی محسن عمرانی شده بودند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading