پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

محمود علیزاده طباطبایی: شکستن اعتصاب غذا شرط ضابطین برای اجازه ملاقات طاهری با خانواده

0
433

محمود-علیزاده-طباطبایی-765x510.jpgمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، با تاکید بر اینکه تغییر خاصی در وضعیت حقوقی «محمد علی طاهری» صورت نگرفته است، گفته: « فشار ضابطین خیلی زیاد است.» او با اعلام اینکه اجازه ملاقات وکیل و خانواده با «محمد علی طاهری» داده نشده اعلام کرد: «گفته‌اند به ایشان دست از اعتصاب بردارد تا ملاقاتش انجام بشود. زیر بار نمی‌روند.» به گزارش حقوق بشر در ایران، متن کامل گفتگوی خبرگزاری عرفان (اِنا) با «محمود علیزاده طباطبایی» که شامگاه یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۳۹۵ (۱۳ نوامبر ۲۰۱۶) انجام گرفته است و در ان در مورد شرایط  محمد علی طاهری مورد بحث قرار گرفته است را در پی می‌خوانید. 

– آقای علیزاده طباطبایی لطفا آخرین وضعیت آقای محمد علی طاهری را برای شنوندگان خبرگزاری عرفان تشریح بکنید.

محمود علیزاده طباطبایی: وضعیت آقاى طاهرى تغییر خاصى نکرده است. آخرین وضعیت همان چیزی که من بارها گفته‌ام؛ ایشان در سه مورد اتهام جدید منع تعقیب خورده است. منع تعقیب قطعى شده و اتهام سابق هم که نقض شده است. تنها مورد مبهم در پرونده آقای طاهرى که دادگاه و دادسرا منعکس کرده این است که اذعان شده عده‌اى در اثر درمان‌هاى آقاى طاهرى آسیب دیده‌اند. به دادسرا اعلام شده است که این افراد شناسایی بشوند اگر شکایت دارند به پزشک قانونى اعزام بشوند، تا میزان آسیبشان مشخص بشود که تا حالا کسی در این رابطه مراجعه نکرده و شکایتى کسب نشده است.

– آیا یک زمانی دارد؟ آیا فرصتی دارد که این اشخاص خودشان را به پزشکی قانونی معرفی بکنند؟

محمود علیزاده طباطبایی: نخیر، نه تحقیقات مقدماتى فورى است. فوری باید این کار انجام بشود. از شش سال پیش تا امروز که آقای طاهرى بازداشت شده، افرادی که باید شکایت مى‌کردند، باید مراجعه می‌کردند و کسی مراجعه نکرده است.

– شما مجموعه اقداماتی که در این چند روز اخیر حداقل در این بیست روز اخیر به عنوان وکیل انجام دادید چه بوده است؟ می‌توانید توضیح بدهید؟

محمود علیزاده طباطبایی: ما اقدام خاصى نمى‌توانستیم بکنیم. ما تقاضاى ملاقات کردیم که با ملاقات موافقت نشده و با ملاقات خانواده‌اش هم موافقت نشده است. اقدام خاصى انجام نشده است.

– آیا این عملی که در مورد آقای طاهری انجام می‌شود، فراقانونی است؟

محمود علیزاده طباطبایی: ببینید ما الان از آخرین وضعیت پرونده اطلاعى نداریم. اگر اتهام جدیدی به ایشان تفهیم شده باشد و بر آن اساس قراری صادر شده باشد قانونى است؛ ولى تا آنجایی که ما اطلاع داریم اتهام جدیدى به ایشان تفهیم نشده است. در نتیجه ادامه‌ى بازداشت ایشان به دلیل اتهامات سابق، مبناى قانونى ندارد.

– آقای طباطبایی با توجه به اینکه شما مداوما این موضوع را به عنوان وکیل آقای طاهری پیگیری کردید؛ آیا قوه قضاییه هدفش و خواسته‌اش به نتیجه رسیدن پرونده آقای طاهری و آزادی سریع ایشان است یا نه؟ یا واقعا کاری نمی‌تواند بکند؟

محمود علیزاده طباطبایی: ببینید قوه قضاییه در تمام مراحل واقعا در چارچوب قانون عمل کرده است، ولى فشار ضابطین خیلی زیاد است. به هر جهت اینها تشکیلاتى راه انداخته‌اند، جریانى به عنوان نجات از حلقه راه انداخته‌اند. فعالیت فرهنگى وسیع راه انداخته‌اند، در نتیجه فشارهای آنها این وضعیت را براى آقاى طاهرى پیش آورد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading