جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

مصطفی دهباشی زاده از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد

0
815

mostafa-dehbashi (2).jpgصبح دیروز، مصطفی دهباشی زاده، شهروند ساکن یزد، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، صبح دیروز ۲۵ تیرماه ۹۶، ماموران امنیتی با مراجعه به منزل مصطفی دهباشی زاده، این شهروند یزدی را بازداشت کردند و به مکان نامعلومی انتقال دادند. نیروهای امنیتی بازداشت کننده وی توضیحی درباره علت این بازداشت نداده‌اند. لازم به ذکر است، مصطفی دهباشی زاده در هشتم تیرماه جهت رسیدگی به اتهامات «تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه فراخوانده شد و در روز شنبه دهم تیرماه سال جاری در محل دادگاه انقلاب یزد مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. مصداق اتهامات وی مطالبی عنوان شده که این شهروند ساکن یزد در دفاع از زندانیان سیاسی و انتقاد از مسئولان حکومتی منتشر کرده و از سوی پلیس فتای استان یزد جمع آوری شده است.

مصطفی دهباشی زاده نخستین بار پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در پرونده‌ای به اتهام ارتباط با رسانه های بیگانه، تشویش اذهان عمومی و اقدام به قصد براندازی حکومت به جزای نقدی شده و در سال ۸۹ به اتهامات تخریب اموال عمومی، برخورد با مأموران نیروی انتظامی و تجمع غیرقانونی در میدان فرهنگ یزد به هفتاد ضربه شلاق و یک سال حبس محکوم گردید که حکم حبس وی در دادگاه تجدیدنظر به سه ماه حبس تعلیقی کاهش یافت.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading