پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

معاون موگرینی: نگرانی‌ها درباره اعدام رامین حسین پناهی را به ایران منتقل داده‌ایم

0
597

ییییییی.jpgدنیس چایب، معاون فدریکا موگرینی، به نامه‌ی دایه شریفه (شریفه زرینی) مادر رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، پاسخ داد.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، دنیس چایب، معاون فدریکا موگرینی، از طرف مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پاسخ به دایه شریفه مادر رامین حسین پناهی ضمن ابزار تشکر، گفت: «ما اخیرا با توجه به محکومیت ایشان به مجازات اعدام، نگرانی هایی خود را با مقامات ایرانی مطرح کرده ایم. من از این فرصت استفاده می کنم و به اطلاع شما می رسانم که اتحادیه اروپا همچنان در مورد وضعیت غالب حقوق بشر در ایران، از جمله شرایط اقلیت های قومی و مذهبی، نگران است.» فدریکا موگرینی، از ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ با رای رهبران اروپا برای دوره‌ای پنج ساله به عنوان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزیده شده است. متن نامه، به دایه شریفه به زبان‌های فارسی در ادامه آمده است:

خانم شریفه زرینی عزیز
از نامه شما به نماینده عالی / معاون رئیس جمهور کمیسیون اروپا، فدریکا موگرینی، که در آن پرونده فرزندتان رامین حسین پناهی را مطرح کردید متشکرم.

نماینده عالی و معاون رئیس جمهور کمیسیون اروپا، موگرینی از من خواست به شما پاسخ دهم . من مایل هستم به شما اطمینان دهم که اتحادیه اروپا به خوبی از وضعیت آقای حسین پناهی آگاه است و از نزدیک اخبار آن(او) را دنبال میکند. ما اخیرا با توجه به محکومیت ایشان به مجازات اعدام، نگرانی هایی خود را با مقامات ایرانی مطرح کرده ایم. من از این فرصت استفاده می کنم و به اطلاع شما می رسانم که اتحادیه اروپا همچنان در مورد وضعیت غالب حقوق بشر در ایران، از جمله شرایط اقلیت های قومی و مذهبی، نگران است.
حقوق بشر مو ضوع اصلی از درگیری ما با ایران بوده است و ما هرگز ازمطرح کردن مسایل حقوق بشر با ایران خودداری نکردیم. ما همچنان در هر دو طرف در ارتباطات دوجانبه و در مجمع چند جانبه این کاررا ادامه خواهیم داد.
ارادتمند شما،

دنیس چایب

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading