جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

هوشنگ مختاری شهروند بهایی در سراوان بازداشت شد

0
635

downloadماموران امنیتی وزارت اطلاعات روز پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ هوشنگ مختاری شهروند بهایی ساکن شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان را بازداشت کردند.

به گزارش حقوق بشر بنقل از بهایی نیوز ، ماموران امنیتی وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل این شهروند بهایی وی را به بازداشتگاه وزارت اطلاعات این منطقه انتقال دادند. به گفته منابع مطلع ماموران امنیتی هوشنگ مختاری رد مقابل درب محل کسب خود بازداشت و به منزل وی جهت تفتیش منزل آورده و یکی از ماموران نیز در محل کسب این شهروند بهایی تا زمان تفتیش منزل حضور داشت که پس از تفتیش ماموران مجدد به محل کسب این شهروند بهایی مراجعه و آن محل را نیز مورد تفتیش قرار دادند. به گفته یک منبع مطلع همچنین دلیل بازداشت این شهروند بهایی معلوم نیست اما همواره شهروندان بهایی به اتهامات واهی اقدام علیه امنیت ملی و یاتبلیغ علیه نظام از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده اند.

طی ماههای اخیر فشار بر شهروندان بهایی از جمله بازداشت، تفتیش منزل، پلمب محل کسب ، منع تحصیل بهائیان از سوی دستگاه امنیتی از جمله وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
هزاران شهروند بهایی پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران به دلیل باورمندبودن به آئین بهایی دچار مشکلات زیادی از جمله نداشتن حقوق شهروندی در ایران شده اند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading