جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

چهار تجمع اعتراضی برگزار شد

0
536

632992-protests-13847468211-300x191.jpgطی روزهای گذشته و امروز، حدود ۷۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه سنگ بری پاسارگاد، جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد، چند صد نفر از کارگزاران بیمه کشاورزی و مالباختگان موسسه کاسپین در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۲۹، حدود ۷۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه سنگ بری پاسارگاد از حدود چهار روز پیش تا هم‌اکنون نسبت به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود معترض هستند. منابع خبری ایلنا در کارخانه سنگ بری پاسارگاد در شهرستان تاکستان از اعتراض صنفی کارگران این واحد صنعتی به خاطر پرداخت نشدن حداقل ۸ ماه مطالبات مزدی خبر می‌دهند. این واحد صنعتی حدود ۷۰کارگر دارد که از روز پنجشنبه هفته پیش (۲۵ آبان ماه) تاکنون در اعتراض صنفی به سرمی‌برند.

جدا از این طلب، کارگران کارخانه سنگ بری پاسارگاد بابت سایر مطالبات مزدی و حق بیمه‌های پرداخت نشده نیز بستان کار هستند، از قرار معلوم کارفرما بدهی مالی زیادی به تامین اجتماعی دارد و در حال حاضر کارگران با مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های تامین اجتماعی نیز روبرو هستند.

به نقل از کارگران معترض گفته می‌شود که علارغم همه مشکلات اخیرا کارفرما در پرداخت اقساط بانکی وام هایی که به نام کارگران در یکی ازبانکها در تهران اخذ کرده را ندارد وبه همین کارگران دچار مشکلات جدیدی شده اند.

به گفته وی ،تیر ماه سال جاری کارفرما به دلیل ناتوانی مالی از طریق دریافت وام ۱۰ میلیونی اقدام به پرداخت معوقات مزدی کارگران کرده است که در حال حاضر شعب بانک مذکور مرتبا به کارگران تماس تلفنی می گیرند.

بر اساس اظهارات کارگران قرار بود مسئولیت بازپرداخت تمامی اقساط این تسهیلات برعهده کارفرما باشد اما در حال حاضر چندین ماه از این اقساط به تاخیر افتاده وکارفرما ظاهرا مسئولیتی در قبال پرداخت این اقساط ندارد.

اعتراض بازنشستگان فولاد مقابل ساختمان مجلس از سر گرفته شد
به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۲۹، جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد صبح امروز ( دو‌شنبه، ۲۹ آبان ماه) برای چندمین بار مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حاضر شدند.

صبح امروز گروهی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور برای چندمین بار با حضور مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این گروه از بازنشستگان که از استان های اصفهان ،خوزستان ،کرمان ، گیلان ،تهران و البرز راهی ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان شده‌اند، خواهان پرداخت به موقع حقوق و هزینه‌های جاری درمانی خود هستند.

آنها در توضیح مطالبات خود می‌گویند: “هر ماه مستمری بازنشستگی مان با تاخیر پرداخت می شود و از سال ۹۱ تاکنون نیز بخشی از مطالبات مربوط به اجرای احکام معلق شده حق سرپرستی و حق سختی کارمان پرداخت نشده است”.

بازنشستگان صنعت فولاد کشور همچنین خواستار اختصاص بودجه‌ای دولتی برای تامین منابع مالی پرداخت مستمری بازنشستگی خود هستند.

این بازنشستگان می‌گویند: “تاکنون پاسخ درست و شفافی در خصوص مشکلات مان به ما داده نشده و ما می‌خواهیم بگوییم با گزارش و نامه‌نگاری کار بازنشستگان حل نخواهد شد در نتیجه این مراجعات ادامه خواهد یافت”.

تجمع کارگزاران بیمه کشاورزی مقابل مجلس
به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۲۹، صبح امروز چند صد نفر از کارگزاران بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این تجمع از ساعات آغازین صبح مقابل مجلس آغاز شده و کارگزاران از استان‌های مختلف در آن شرکت کرده‌اند.

تجمع‌کنندگان خواسته اصلی خود را تعیین تکلیف استخدامی عنوان می‌کنند و می‌گویند: “قرار است در روزهای آتی قانون استخدام ما که در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده، در صحن علنی مجلس مطرح شود و ما خواستار تصویب این قانون هستیم”.

گفتنی است چند هزار کارگزار بیمه کشاورزی در سراسر کشور از بی‌ثباتی وضعیت شغلی خود انتقاد دارند و پیش از این نیز بارها مقابل مجلس و نهادهای دیگر تجمع کرده‌اند.

تجمع مالباختگان موسسه کاسپین مقابل دادسرای تهران
به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۲۹، مالباختگان موسسه کاسپین مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران تجمع کردند.

صبح امروز مالباختگان موسسه کاسپین و افضل توس جلوی درب دادسرای عمومی انقلاب تهران واقع در میدان پانزده خرداد در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان و عدم پرداخت مطالباتشان تجمع کردند.

طبق این گزارش تجمع‌کنندگان با سر دادن شعار‌هایی مسئولان بانک مرکزی و قوه قضاییه را مخاطب قرار دادند و رسیدگی هر چه سریعتر به خواسته‌هایشان را تقاضا کردند.

نیروهای انتظامی مستقر در مقابل درب دادسرای تهران تلاش کردند جلوی اقدامات خارج از قاعده و احتمالی را بگیرند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading