پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

یک زندانی در شهرستان آق قلا گلستان در ملاءعام اعدام شد

0
447

اعدام--765x510بامداد امروز، یک زندانی به اتهام “قتل” در شهرستان آق قلا استان گلستان در ملاءعام اعدام شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از فارس، هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان گفت: “این حکم بامداد امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، در ملا عام و در شهرستان آق قلا انجام شد”. وی در ادامه گفت: “این فرد به اتهامات زورگیری، تیراندازی با اسلحه و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم از سوی ماموران نیروی انتظامی تحت تعقیب بود که در این تعقیب و گریز ۵ مامور نیروی انتظامی را زخمی کرد که یکی از این ماموران به نام گروهبان یکم حسین دیلم کتولی بر اثر شدت جراحات وارده کشته شد”. هاشمیان افزود: “قاتل و دیگر متهم که تحت تعقیب بودند همان روز دستگیر و پرونده آنان برای رسیدگی به شعبه بازپرسی دادسرای آق قلا فرستاده شد”.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: “پرونده قاتل پس از صدور قرار مجرومیت و کیفرخواست، برای رسیدگی به شعبه یک کیفری یک استان فرستاده شد و در این شعبه، متهم به قصاص نفس در ملاعام محکوم شد”.

وی افزود: “پرونده این فرد پس از تایید حکم قصاص در دیوان عالی کشور و استیذان رئیس قوه قضاییه، برای اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب آق‌قلا فرستاده شد”.

گفتنی است که سحرگاه امروز، نیز یک زندانی دیگر به اتهام “تجاوز و قتل” دختر خردسالی به نام آتنا اصلانی، در پارس آباد استان اردبیل در ملاءعام اعدام شد. حکم شلاق وی روز گذشته به اجرا درآمده بود.

آق‌قلا یا آق قلعه، مرکز شهرستان آق‌قلا یکی از شهرهای استان گلستان ایران است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading