جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

آخرین گزارش سازمان آموزش بین‌الملل در ارتباط با محکومیت اسماعیل عبدی

0
632

esmaeel-abdi-765x510.jpgسازمان آموزش بین الملل (EI) پس از رد تجدیدنظرخواهی اسماعیل عبدی، گزارش جدیدی در ارتباط با محکومیت وی منتشر کرده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، ترجمه این گزارش که توسط  وبسایت حقوق معلم و کارگر انجام شده، به شرح زیر است: اسماعیل عبدی، رهبر اتحادیه معلمان ایران، دوباره با محکومیت کامل برای تمامی دورهٔ زندان شش ساله مواجه شده است. اسماعیل عبدی، یکی از فعالان تشکل‌های صنفی معلمان تهران، شاهد رد تقاضای تجدیدنظر پروندهٔ خویش در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور در ۴ فوریه بوده است. این حکم دادگاه در تأیید تصمیمات قضایی قبلی است و بنیان گر این است که عبدی بایستی برای ۶ سال به زندان برود (آغاز از نوامبر ۲۰۱۶). عبدی همراه با سه فعال “اتحادیهٔ معلمان ایرانی” به‌ناحق در جولای ۲۰۱۵ بازداشت شده بودند, تا از حضور آنان در نشست کنگره جهانی “آموزش بین‌المللی” (EI) در اتاوا، کانادا ممانعت به عمل آید. وی نهایتاً در ماه مه ۲۰۱۶ پس از اعتصاب غذایی ۱۶ روزه و فعالیت‌های گستردهٔ همبستگی بین‌المللی آزاد شد.

آموزش بین‌الملل تمامی اتهامات علیه عبدی را به بی عدالتانه و ناقص پیمان‌های حقوق بشر می‌داند و محکوم می‌نماید, خصوصآ ادعای دادگاه مبنی بر” اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” را. آموزش بین الملل یک کمپین اینترنتی در همبستگی با عبدی, با همکاری “لیبر ستارت” راه‌اندازی کرده است.

سیاست‌های نئولیبرالی در ایران یک بحران برای سیستم آموزشی کشور و برای شرایط زندگی معلمان ایجاد کرده‌اند. خصوصی‌سازی و تجاری‌سازی آموزش به مبانی آموزش‌وپرورش عادلانه و آزاد در سراسر کشور آسیب رسانده است. بسیاری از دانش آموزان، به‌ویژه دختران، از خانواده‌های کم‌درآمد در مناطق روستایی و عشایری عملاً از دسترسی به آموزش‌وپرورش محروم‌اند، بر اساس گزارشی بیش از ۳.۵ میلیون دانش‌آموز قادر به ادامهٔ تحصیل نیستند و در مدرسه حضوری ندارند و عملاً حضورشان در مدرسه ممنوع است.

علاوه بر این دستمزد معلمان غالباً زیرخط فقر هست. بااین‌حال، معلمان ایرانی در مواجهه با شرایط موجود و بی‌عدالتی در سال‌های گذشته دست به تظاهرات سراسری و اعتراضات زده‌اند و خواستهٔ قوی خود را برای تغییرات سیستماتیک بیان کرده‌اند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading