پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

آزادی رضوانه محمدی, فعال حقوق زنان با قرار وثیقه بطور موقت تا زمان برگزاری دادگاه

0
650

d8b1d8b6d988d8a7d986d987-d985d8add985d8afdb8c.jpgرضوانه محمدی، فعال حقوق زنان که در  یش‌تر در تاریخ ۱۲ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و در تاریخ ۷ مهرماه به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود، عصر روز گذشته با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، رضوانه محمدی، فعال حقوق زنان، دیروز شنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۷ با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند زنان زندان اوین آزاد شد. این فعال حقوق زنان ۲۵ روز پس از بازداشت در تاریخ ۷ مهرماه ۹۷ به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

لازم به ذکر است حقوق بشر در ایران پیش از این نیز در تاریخ ۱۲ شهریورماه در گزارشی از بازداشت رضوانه محمدی توسط نیروهای امنیتی خبر داده بود.

طی ماه‌های گذشته موج جدیدی از برخورد و سرکوب فعالان مدنی و فعالان حقوق بشر آغاز شده است که در این راستا علاوه بر “رضوانه محمدی” سه تن دیگر از فعالان حقوق زن به نام‌های “نجمه واحدی“، “هدی عمید“ و “مریم آزاد” نیز به دلایل نامشخصی بازداشت شده‌اند.در تاریخ ۷ مهرماه ۹۷ بیش از ۷۵۰ تن از کنشگران مدنی داخل و خارج از ایران، نسبت به افزایش فشار بر فعالان حقوق زنان در ایران اعتراض کرده و طی بیانیه‌‌ای خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط دستگیرشدگان این حوزه شده‌اند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading