جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

آزادی علیرضا کفائی, فرهنگی بازنشسته با قرار وثیقه

0
888

علیرضا کفائی معلم بازنشسته ساکن گچساران که روز سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ توسط اداره اطلاعات سپاه در ایران شهر بازداشت شده بود، با قرار وثیقه و بطور موقت آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه، ۱۰ بهمن‌ ۱۳۹۷علییرضا کفائی، معلم بازنشسته و رئیس انجمن اسلامی معلمان شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد که صبح روز سه شنبه ۹ بهمن ماه  توسط اطلاعات سپاه گچساران در محل کارش بازداشت‌ شده‌بود، با صدور قرار وثیقه به صورت موقت از زندان گچساران آزاد شد. یک منبع نزدیک به این فعال مدنی در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن تائید خبر آزادی وی گفت, علی‌رضا کفایی، روز سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه، پس از بازداشت به دادسرای گچساران منتقل و مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و سپس به بازداشت‌گاه اداره اطلاعات در این شهرستان منتقل شد. وی پس از بازجویی، از اداره اطلاعات به زندان گچساران منتقل شده‌بود. همچنین دلیل بازداشت علیرضا کفائی انتشار مطالبی انتقادی در فضای مجازی عنوان شده است. این منبع مطلع در ادامه گفت؛ این معلم بازنشسته که از بیماری‌های قلبی و دیابت نیز رنج می‌برد، به دلیل انتشار مقالات و مطالب‌ انتقادی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده‌بود. حقوق بشر در ایران روز جاری خبر بازداشت این معلم ساکن گچساران را در گزارشی با عنوان “علیرضا کفائی معلم بازنشسته بازداشت شد” منتشر کرده‌ بود.

یک منبع مطلع در زمان اعلام خبر بازداشت این فعال مدنی به حقوق بشر در ایران گفته بود: «نیروهای سازمان اطلاعات سپاه، به قصد بازداشت وی به منزلش مراجعه کردند، اما به دلیل عدم حضور وی در منزل به محل کارش در مجتمع آموزشی شهید تاجگردون رفته و همانجا او را بازداشت می‌کنند و سپس به دادستانی منتقل کردند».

لازم به ذکر است که علیرضا کفایی رئیس انجمن اسلامی معلمان گچساران، عضو انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد و دبیر شورای اصلاح‌طلبان گچساران است.

وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به عنوان قائم مقام ستاد حسن روحانی در شهرستان گچساران فعالیت می‌کرد.

سرکوب فعالان مدنی و بازداشت و سرکوب شهروندان به دلیل انتشار عقاید و نظریات خود در فضای مجازی ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر از جمله ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی میباشد که بر حق افراد بر انتشار افکار و عقیاد خود بدون ملاحظات مرزی تاکید کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading