جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

آزادی مهین‌تاج احمدپور از زندان نشتارود تنکابن با پایان دوران محکومیت

0
912

زندانی سیاسی محبوس در زندان نشتارود تنکابن روز گذشته با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد. این شهروند ۴۶ ساله اهل تنکابن در جریان اعتراضات سراسری دی‌ماه سال گذشته در شهر تنکابن بازداشت و در اردیبهشت‌ماه سال جاری به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و توسط دادگاه انقلاب تنکابن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. 

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۹۷، مهین‌تاج احمدپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان نشتارود تنکابن، با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.لازم به ذکر است این زندانی از تاریخ ۱۹ شهریورماه در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی، مانع‌تراشی مسئولین در استفاده وی از تلفن زندان و تهدید شدن به باز کردن پرونده جدید دست به اعتصاب غذا زد و پس از گذشت ۱۶ روز با وعده مساعد مسئولان زندان جهت تامین خواسته‌هایش به اعتصاب خود پایان داده بود. علیرغم بیماری خانم احمدپور مسئولین زندان مانع از دریافت داروهایی که وی به آنها نیاز مبرم داشت، شده بودند. مهین‌تاج احمدپور از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه سال گذشته روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۹۷ زمانی که برای پیگیری پرونده‌اش به دادسرا رفته بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان نشتارود تنکابن منتقل شده بود.

وی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو تنکابن به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و در تاریخ ۲۰ مردادماه توسط دادگاه انقلاب تنکابن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

مهین‌تاج احمدپور شهروند ۴۶ ساله اهل تنکابن پیش از این به شغل دستفروشی مشغول بوده و در جریان اعتراضات سراسری دی‌ماه سال گذشته در شهر تنکابن همراه با ۱۴ تن دیگر بازداشت شده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading