سه شنبه , ۰۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سه‌شنبه, آوریل 23

آزادی پیام درفشان و فرخ فروزان با قرار وثیقه

0
751

وکلای حقوق بشر در ایران.jpgدو تن از وکلای بازداشت شده به نامهای پیام درفشان و فرخ فروزان صبح امروز با قرار وثیقه آزاد شدند .

به گزارش حقوق بشر در ایران , دستور آزادی پیام درفشان با قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی و فرخ فروزان با قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون امضاء و این دو وکیل از نظر قضایی در حال حاضر آزاد هستند . یک منبع مطلع از پرونده آقای آرش کیخسروی و فرخ فروزان این خبر را اعلام کرد . لازم به توضیح است که پیام درفشان و فرخ فروزان روز جمعه ۹ شهریور در خانه خانواده آرش کیخسروی، وکیلی که اکنون در زندان تهران بزرگ است بازداشت شده بودند . فرخ فروزان وکیلی است که در زمینه حقوق کودکان فعالیت می‌کند و پیام درفشان نیز وکالت شماری از زندانیان سیاسی را به عهده داشته است. زمانی که پیام درفشان بازداشت شد، وکالت آرش کیخسروی را به عهده داشت. آرش کیخسروی شنبه ۲۷ مرداد به همراه قاسم شعله‌سعدی و مسعود جوادیه، وکلای دادگستری در مقابل ساختمان مجلس ایران بازداشت شد. این منبع مطلع همچنین درباره آخرین وضعیت آرش کیخسروی گفت که موکلش روز گذشته از زندان فشافویه به زندان اوین منتقل شده است . پیام درفشان همچنین وکیل خانواده کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیستی که گفته شد در زندان اوین  خودکشی کرده است را برعهده داشت .

لازم به ذکر است آقای درفشان پیشتر اعلام کرده بود که از صدا و سیمای ایران به دلیل پخش فیلمی که در آن آقای سیدامامی به جاسوسی متهم شده بود شکایت کرده است.

افزایش فشار بر وکلای دادگستری بخصوص پس از بازداشت اخیر قاسم‌شعله سعدی، آرش کیخسروی توجهات بیشتری را در افکار عمومی به خود جلب کرده است و موجب اعتراضات گسترده ای در سطح داخلی و خارجی شده است. درباره دلیل بازداشت این دو وکیل دادگستری گزارشی منتشر نشده است.

با توجه به موج گسترده بازداشت وکلا و فعالان حقوق بشر در ایران فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر موسوم به (FIDH) و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) با صدور بیانیه ای نگرانی عمیق خود را از تداوم موج دستگیری مدافعان حقوق بشر ـ که گویا به قصد مجازات فعالیت‌های به‌حق حقوق بشری آنها انجام می‌‌شود ـ ابراز کردند و از دولتمردان ایران می‌ خواهد به کلیه‌ی اقدام‌های آزار دهنده علیه تمامی مدافعان حقوق بشر پایان دهند و از امکان ادامه‌ی فعالیت بدون مانع آنها اطمینان حاصل کنند.
برنامه‌ی نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر در سال ۱۹۹۷ به صورت برنامه‌ی مشترک فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه ایجاد شد. هدف این برنامه مداخله در موارد سرکوب مدافعان حقوق بشر، جلوگیری از این سرکوب و چاره جویی در باره آن است. سازمان جهانی مبارزه با شکنجه و فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر هر دو از اعضای ProtectDefenders.eu هستند که سازو‌کار مدافعان حقوق بشر در اتحادیه‌ی اروپاست و جامعه‌ی مدنی بین‌المللی آن را برپا کرده است

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading