پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

آزادی کارگران گروه ملی فولاد در اهواز با تودیع وثیقه

0
562

vasighe-azadi-movaghat-sanad-300x191طی هفته‌های گذشته کارگران گروه ملی فولاد در اهواز در اعتراض به نبود مواد اولیه و معوقات مالی سه ماهه خود دست به تجمع اعتراضی زدند. در تجمع روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد این کارگران تعدادی از تجمع‌کنندگان بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، تعدادی از این کارگران طی روزهای قبل و پنج تن دیگر نیز شب گذشته با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند. در پی تجمع روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ کارگران گروه ملی فولاد در اهواز حدود ۶۰ تن از کارگران بازداشت و به بازداشتگاه مرکز جرایم مواد مخدر اهواز و سپس به زندان شیبان اهواز منتقل شدند. تعدادی از کارگران بازداشت شده طی روزهای گذشته آزاد شده و پنج تن دیگر نیز شب پنج‌شنبه ۳۱ خردادماه پس از گذشت ۱۱ روز با تودیع وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شدند. یک منبع مطلع اسامی ۵ تن از کارگرانی که شب گذشته آزاد شده‌اند را در اختیار حقوق بشر در ایران قرار داد که در ادامه می‌آید: ۱. کریم سیاحی/ ۲. محمد فلاحی/ ۳. سجاد حسین پور/ ۴. عبدالرحمن ساکی/ ۵. جواد اسکندری

گفتنی است طی روزهای گذشته خانواده‌های این افراد و کارگران گروه ملی فولاد اهواز با تجمع مقابل دادگستری و دادگاه انقلاب شهر اهواز خواستار آزادی تمامی کارگران بازداشتی شده و اعلام کرده بودند که تا آزادی این افراد دست از اعتراض برنخواهند داشت.

حقوق بشر در ایران پیشتر در گزارشی اسامی ۳۸ تن از کارگران بازداشت شده را منتشر کرده و از آزادی تعداد دیگری از کارگران بازداشت شده خبر داده بود.

لازم به اشاره است که در تجمع روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز تعدادی از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند. این کارگران به دلیل نبود مواد اولیه و معوقات مزدی سه ماهه خود در چند روز گذشته اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. استاندار خوزستان نیز ضمن تایید این خبر گفته بود که “استانداری پیگیر وضعیت کارگران بازداشتی‌ است”.

گروه ملی فولاد ایران در اهواز که متعلق به گروه سرمایه گذاری امیر منصور آریا بود، پس از ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی مدیریت موقت آن به قوه قضاییه واگذار شد. اکنون تنها بخش لوله‌سازی با ۴۰۰ کارگر فعال است و بقیه بخش‌ها به دلیل نبود مواد اولیه فعالیت ندارند. کارگران معترض گفته‌اند که اگر دولت در تامین مواد اولیه همکاری کند بقیه بخش‌های این شرکت نیز فعال خواهند شد.

لازم به ذکر است، در اسفندماه سال گذشته نیز کارگران شاغل در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در مقابل استانداری خوزستان و در سطح شهر اهواز اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند که پس از آن اطلاعات نیروی انتظامی این شهر، با در دست داشتن لیستی از کارگران معترض گروه ملی فولاد اهواز به درب منازل آنان مراجعه و اقدام به بازداشت‌های گسترده‌ی آنها کرده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading