جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

آزادی ۷ تن از معلمان بازداشت شده تجمع ۲۰اردیبهشت با قرار وثیقه/ ادامه بیخبری از محمد حبیبی

2
788

photo_2018-05-14_02-06-49.jpg۷تن از معلمان بازداشت شده در تجمعات اعتراضی فرهنگیان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در مقابل سازمان برنامه و بوده با قرار وثیقه آزاد شدند .

به گزارش حقوق بشر در ایران ، صدها تن معلمان روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران و چندین شهر دیگر تجمع اعتراضی به راه انداختند. این معلمان می‌گویند با خصوصی‌سازی مدارس و گرفتن شهریه، حق قانونی تحصیل رایگان زیرپا گذاشته می‌شود. معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به کمبود بودجه‌های آموزشی و دستمزدهای پایین‌تر از خط فقر نشان داده و از مسئولان می‌خواهند به مطالبات آنها رسیدگی کنند . محمدتقی فلاحی، دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران، و همچنین رسول بداقی، رحمان عابدینی، اسماعیل گرامی، حسین غلامی و عالیه اقدام‌دوست به زندان اوین منتقل شده‌اند. لازم به ذکر است از محمد حبیبی همچنان خبری در دست نیست.آقای حبیبی پیشتر در تاریخ ۱۲ اسفند  ۱۳۹۶ بازداشت شده بود و بادست اندازیها و فرافکنی های بسیار و پیگیریهای فراوان در تاریخ ۲۶ فروردین سال جاری با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود .

تجمع ۲۰ اردیبهشت معلمان در تهران تحت هدایت کانون‌های صنفی شناسنامه دار این استان‌های تهران و البرز مانند دیگر استان‌های کشور، کنشی مدنی و اعتراضی مسالمت‌آمیز برای احیای پیکر محتضر آموزش و پرورش و حقوق منکوب شده معلمان بازنشسته و شاغل در سراسر ایران بود که با حمله سازماندهی شده نیروهای لباس شخصی و امنیتی به تنش و تشنج بدل گردید

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading