جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

آمریکا از خبر بازداشت وکیل محمد ثلاث ابراز نگرانی کرد

0
882

252.jpg

اجرای «سریع» حکم اعدام محمدیاور ثلاث و در ادامه آن بازداشت زینب طاهری , وکیل ایشان که شب گذشته توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته نیز واکنش‌های بین المللی را به دنبال داشته است.

به گزارش حقوق بشر در ایران , سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا روز سه شنبه ۲۹ خرداد از گزارش‌ها در خصوص بازداشت زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث، «عمیقا» ابراز نگرانی کرده است. زینب طاهری وکالت محمدرضا ثلاث، ۵۱ ساله، را به عهده داشت که بامداد روز دوشنبه به اتهام زیر گرفتن سه مامور پلیس را در جریان درگیری با دراویش اعدام شد. هدر نائورت در توییتر خود نوشته است: «ایالات متحده عمیقا درباره گزارش‌ها مبنی بر دستگیری زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث که به تازگی اعدام شد، به اتهام تشویش اذهان عمومی در ایران نگران است.» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اضافه کرده است: ما خواهان آزادی فوری او و پایان دادن به آزار و اذیت دروایش گنابادی توسط حکومت ایران هستیم.

خانم طاهری بر بیگناهی موکلش تاکید داشت. وی پس از اعدام محمد ثلاث در توئیترش نوشته بود که قصد دارد «اسناد بی‌گناهی» موکلش را منتشر کند.

یکی از نزدیکان زینب طاهری که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن تایید خبر بازداشت این وکیل دادگستری گفت که خانم طاهری روز سه‌شنبه پس از احضار به شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شده است.

در همین حال کانال تلگرامی خانم طاهری اعلام کرد که وی «به ماموران گفته که در برابر این بی‌عدالتی ساکت نخواهد ماند و اعتصاب غذا خواهد کرد». اشاره وی به «بی‌عدالتی» ظاهرا به اعتراض او به اعدام محمد ثلاث، درویش گنابادی، بر می‌گردد.

اتحادیه اروپا با محکوم کردن اعدام محمدرضا ثلات گفته است، او «تحت شکنجه» و بدون دسترسی به وکیل وادار به اعتراف، و در یک «روند قضايى شتابزده» به اعدام محکوم شده است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز با «بی رحمانه» و «ناعادلانه» خواندن حکم اعدام محمد ثلاث، از متحدان واشینگتن در سراسر جهان خواست که این اقدام حکومت ایران را محکوم کنند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading