جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

اتمام حبس و آزادی نیماصفار از زندان امیرآباد گرگان

0
851

نیما صفار نویسنده و فعال مدنی با پایان دوران محکومیت خود از زندان امیرآباد گرگان آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، نیما صفار نویسنده و فعال مدنی شهر گرگان با پایان دوران محکومیت خود، از زندان امیرآباد گرگان آزاد شد. نیما صفار، در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۶، جهت تحمل حبس ۸۰ روزه راهی زندان امیرآباد گرگان شده بود. 

این نویسنده و فعال ادبی، دز تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۶، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری اش به زندان امیرآباد گرگان رفته بود.

نیما صفار، دوران حبس تعزیری اش، علی‌رغم پیگیری نزدیکان وی نسبت به انتقال دارو و اسپری‌های ضروری او به داخل بند، تلاش‌های آنان بی‌نتیجه ماند و به وی تحویل داده نشده بود. آقای صفار از بیماری آسم شدید و لنز برای قوز قرنیه رنج می‌برد، تحویل ندادن وسایل درمانی وی در زندان، موجب نگرانی نزدیکان این زندانی شده بود.

گفتنی است که آقای صفار همراه با روزبه گیلاسیان و الهه سروش‌نیا در دادگاه تجدیدنظر استان گلستان، به ترتیب به یک سال زندان، ۸۰ روز حبس و ۸ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بودند.

اتهام این افراد که همراه با ۱۶ نفر دیگر بازداشت شده بودند عضویت در شبه جمعیت پاتوق گرگان به قصد اقدام علیه امنیت کشور، نشر اکاذیب در فضای مجازی بوده که طی چندین جلسه در شعبه اول دادگاه انقلاب گرگان به قضاوت حجت‌الله قربانی محاکمه شدند.

روزبه گیلاسیان، هم‌پرونده نیما صفار سفلایی پیش‌تر در تاریخ ۲ بهمن‌ماه سال گذشته، جهت تحمل حبس راهی زندان گرگان شده بود.

طی سال‌های اخیر حکومت جمهوری اسلامی ایران برخوردهای شدیدی با شاعران و نویسندگان داشته و در مواردی چند تن از آنها را به حبس، جریمه نقدی و شلاق محکوم کرده است و تعدادی نیز مجبور به خروج از کشور شده‌اند. روزبه گیلاسیان، الهه سروش‌نیا، نیما صفار، محمد بم، سید مهدی موسوی، محمدرضا حاج‌رستمبگلو، فاطمه اختصاری از جمله شاعران و نویسندگانی هستند که طی سال‌های گذشته تاکنون محکوم شده و برخی نیز پس از بازداشت، شکنجه و حبس‌های بلندمدت مجبور به فرار و خروج از کشور شده‌اند.

کانون نویسندگان ایران و جمعی از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و اهالی قلم، در مدت بازداشت این نویسنده خواهان آزادی وی از زندان امیرآباد گرگان شده بودند.

گرگان یکی از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading