جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

احضار سید جمال موسوی‌نژاد، جهت تحمل حبس در زندان سراب

0
620

سید جمال موسوی نژاد .jpgسید جمال موسوی‌نژاد، فعال ترک (آذربایجانی) اهل سراب صبح روز گذشته بازداشت و جهت گذراندن دوران محکومیت یک ساله خود به زندان سراب منتقل شد. آقای موسوی‌نژاد در اردیبهشت‌ماه سال جاری در دادگاه بدوی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم و این حکم در شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی عینا تایید شده بود.

به گزارش حقوق بشر در ایران، سید جمال موسوی‌نژاد فعال ترک (آذربایجانی) اهل سراب که پیش‌تر در اردیبهشت‌ماه سال جاری در دادگاه بدوی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم و حکم وی در شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی عینا تایید شده بود، صبح امروز شنبه ۳ شهریور ۹۷ بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان سراب منتقل شد. یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت: “آقای موسوی‌نژاد صبح روز مورخ سوم شهریورماه در مطب خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت سپری کردن دوران محکومیت یک ساله خود به زندان سراب منتقل شد.” سید جمال موسوی‌نژاد فعال ترک (آذربایجانی) اهل سراب پیشتر در تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری در دادگاه بدوی به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های قوم‌گرا تجزیه طلب”به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این حکم در تیرماه سال جاری توسط شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست میکائیل خوبیارپور عینا تایید شد.

دادگاه دلیل این اتهام را “اعلام و ارائه بیانیه از طرف متهم در فضای مجازی، انعکاس فعالیت‌های ضد نظام و قوم‌گرایانه متهم در رسانه‌های خارجی، تصاویر احترام و بوسه متهم به پرچم کشور بیگانه در راستای اعتقاد قوم‌گرایانه و مغایر با نظام جمهوری اسلامی ایران، ارائه مطالب و تمجید از واقعه آذربایجان در سال ۱۳۴۲ و تمجید از بنیان‌گذار آن (جعفر پیشاوری)، اظهارات و اقاریر صریح و مقرون به واقع متهم به فعالیت‌های قوم‌گرایانه در کانال‌های تلگرامی سرابلی” عنوان کرده است”.

گفتنی است این شهروند در دادگاه بدوی به توهین به رهبری نیز متهم و نهایتا از این اتهام تبرئه شد.

لازم به ذکر است، آقای موسوی‌نژاد در بهمن ماه سال گذشته پس از یورش نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد. ماموران ضمن بازداشت، گوشی، لپ تاپ، کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های وی را ضبط کردند.
آقای موسوی‌نژاد با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود. وی اظهار کرده بود که در تمامی مراحل بازجویی، تفهیم اتهامات، رسیدگی به اتهامات و دادگاه تجدید نظر مورد تحقیر و توهین نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

لازم به یادآوری است، سید جمال موسوی‌نژاد در تیرماه سال ۹۱ نیز همراه با چند شهروند دیگر در شهرستان سراب بازداشت شده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading