جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

احضار و بازجویی شیما بابایی پس از آزادی برای چهارمین بار

0
441

download شیما بابایی فعال مدنی که با تودیع وثیقه تا زمان دادگاه آزاد است، روز جاری به طور تلفنی احضار و بایستی روز چهارشنبه بیست سوم تیرماه به «دفتر پیگیری وزارت اطلاعات» مراجعه کند. این چهارمین مرتبه احضار این فعال مدنی در مدت پس از آزادی است.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری شیما بابایی فعال مدنی که با تودیع وثیقه تا زمان تشکیل جلسه دادگاه آزاد است، برای چهارمین بار از زمان آزادی بصورت تلفنی جهت بازجویی احضار شد.یک منبع نزدیک به خانم بابایی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “علی‌رغم این‌که خانم بابایی با وثیقه تا زمان دادگاه آزاد است اما پس از آزادی نیز بازجویی

ها ادامه داشته و تاکنون سه مرتبه آن‌هم به صورت تلفنی به دفتر پیگیری احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته است. امروز نیز برای بار چهارم احضار شده و باید چهارشنبه بیست و سوم تیرماه به دفتر پیگیری مراجعه کند.”خانم بابایی در تاریخ پنجم خردادماه ساعت ۱۱:۳۰ شب در منزل مسکونی‌اش توسط ماموران امنیتی سپاه پاسداران بازداشت و به بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل شده بود.وی در روز بعد به شعبه سوم دادسرای «شهید مقدس» زندان اوین منتقل و توسط بازپرس حسینی با اتهاماتی نظیر «تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» تفهیم اتهام شد. اتهاماتی که این فعال مدنی آن‌ها را رد کرده است.

منبع نزدیک به خانم بابایی درباره اتهامات مطروحه هم‌چنین توضیح داد: “اتهامات خانم بابایی در روزهای بعد از جلسه بازپرسی و در بازجویی‌های بعدی بیشتر شد. از جمله اتهاماتی که اضافه تر شده بود می توان اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به مقامات و نمایندگان مجلس علاوه بر توهین به رهبری که در ابتدا مطرح شده بود را نام برد.”این فعال مدنی روز دوازدهم خردادماه با تودیع وثیقه صد میلیون تومانی از بند ۲-الف زندان اوین تا زمان تشکیل جلسه دادگاه آزاد شد .

هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود ، ماموران امنیتی سپاه هنگام بازداشت وی به مدت دو ساعت و نیم اقدام به تفتیش خانه کرده و کلیه گوشی‌های موبایل و لوازم شخصی شیما از جمله لوازم الکترونیکی، تعداد زیادی کتاب و دفاتر شخصی را به همراه خود شیما با خود برده بودند.

لازم به یاد آوری است پدر شیما بابایی در اعتراضات به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و ازسوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل ۶سال و ٩ماه حبس محکوم و مدت ۵ سال از این حبس را در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر کرج تحمل نمود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading