پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

احضار و بازداشت همسر و مادر سحر کاظمی توسط اداره اطلاعات سنندج

0
803

همسر و مادر سحر کاظمی، فعال مدنی ساکن سنندج  پس از  احضار در اداره اطلاعات و بازجوئی توسط این ارگان امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، مادح فتحی و مهوش امیری، همسر و مادر سحر کاظمی، فعال مدنی ساکن سنندج که از ۱۸ مردادماه سالجاری توسط اداره اطلاعات این شهر بازداشت و همچنان در بازداشت به سر می برد، پس از احضار به اداره اطلاعات سنندج از سوی ماموران این ارگان امنیتی بازداشت شدند. بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران, صبح روز ۱۸ مرداد، ماموران اداره اطلاعات بدون در دست داشتن حکم قضایی به منزل خانم کاظمی وارد شده و پس از تفتیش کامل منزل این فعال مدنی و پس از ضبط برخی لوازم شخصی ایشان از جمله گوشی تلفن همراه و کامپیوتر ایشان، وی را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند. این منبع مطلع در اداماه گفت« این فعال مدنی و محیط زیست، پس از انتقال به بند زنان زندان سنندج، کماکان برای بازجویی به اداره اطلاعات سنندج منتقل می شود و تا این لحظه از دسترسی به وکیل محروم مانده است و مقامات قضایی از قبول وثیقه و آزادی موقت وی خودداری می کنند.» حقوق بشر در ایران در گزارشات متعددی از بازداشت و بیخبری و بلاتکلیفی سحر کاظمی و چند فعال محیط زیست دیگر اطلاع رسانی کرده بود.

مادح فتحی، همسر سحر کاظمی نیز، پاییز سال گذشته بازداشت و به مدت سه ماه در سلول های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات سنندج نگهداری شده است.

سحرکاظمی از مربیان وزرشی ساکن سنندج، بدلیل فعالیت های مسالمت آمیز مدنی و محیط زیستی تا کنون بارها به اداره اطلاعات سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading