پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

احضار یدالله صمدی, فعال کارگری به دادگاه

0
643

شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان طی ابلاغیه‌ای یدالله صمدی، فعال کارگری و دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج را احضار و از وی خواسته است که در روز ۶ اسفندماه در این شعبه حاضر شود.

به گزارش حقوق بشر در ایران، یدالله صمدی با شکایت دادسرای عمومی و انقلاب سنندج به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان احضار شده است. این فعال کارگری در واکنش به احضاریه شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر سنندج اعلام کرده است: “بنده یدی صمدی یک بار دیگر ضمن رد اتهامات منتسب اعلام می‌دارم که ما هیچ عمل مجرمانه‌ای انجام نداده‌ایم و برپایی مراسم‌های مستقل کارگری، ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری، برپایی هر اعتراض و اعتصاب کارگری علیه هر آنچه نابرابری در جامعه تلقی شود را از حقوق اولیه طبقه کارگر می‌دانم و نبایستی هیچ کسی را به این دلایل مورد بازخواست و دادگاهی قرار داد.” احضار این فعال کارگری به شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر در حالی صورت گرفته است که پیشتر در ۱۷ مردادماه سال جاری شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری سنندج و شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج حکم برائت از اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” را برای وی و دو تن دیگر از فعالان کارگری اهل سنندج صادر کرده بود.لازم به یادآوری است که یدالله صمدی در اردیبهشت‌ماه سال جاری در تجمع روز جهانی کارگر در دفتر سندیکای خبازان شهر سنندج نیروهای امنیتی بازداشت و برای وی قرار بازداشت موقت یک ماهه صادر شده بود. وی نهایتا در روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ با قرار وثیقه آزاد شد.

یدالله صمدی تودار، دبیر سندیکای خبازان شهر سنندج است و در در اردیبهشت ماه سال ۹۵ نیز در تجمع روز جهانی کارگر در شهر سنندج، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading